מה יכול לגרום להתייקרות שירות יועצי המשכנתאות?

אם אתם לוקחים משכנתא בקרוב או מתכננים לעשות זאת, ואתם מאלו שאוהבים לנהוג בחוכמה ולהיעזר באיש מקצוע, הכתבה הבאה מיועדת בדיוק בשבילכם. שרותם החיוני של יועצי משכנתאות בליווי לקוחות בתהליך לקיחת משכנתא עלול להתייקר בקרוב. אם עד היום כמעט כל אחד פרגן לעצמו ללא מחשבה שניה את השירות הלוקסוסי הזה, מעתה הוא יעשה זאת מתוך שיקול דעת. כי אכן חשוב מאוד לקחת יועץ משכנתאות, אין השוואה בין משכנתא שנלקחה לבד, למשכנתא המתבצעת בעזרת יועץ משכנתאות מנוסה. טוב, כל זה ממש בסוגריים. לענייננו, מה יגרום להעלאת מחירי הייעוץ?

בנק ישראל פרסם הוראה חדשה המדברת על "קבלת הסכמת הלקוח" בלקיחת מידע לגביו ממערכת נתוני האשראי. אם ההוראה הזו אכן תכנס ותהיה בתוקף, היא עלולה לגרום לעליית מחירי ייעוץ משכנתאות.

בטיוטת ההוראה נכתב כי יועץ משכנתאות המגיש בקשה להצעת מחיר למשכנתא, יתבקש להגיש אישור עו"ד או נוטריון על כך שהוא אכן עובד מטעם הלקוח.

מהו מאגר נתוני אשראי?

מאגר נתוני אשראי של בנק ישראל, הוא מאגר הכולל מידע על כל לקוחות הבנקים. הוא מאפשר לגופים מלווים נוספים לשער את דרגת הסיכון של כל לקוח ולקוח. כך הם יכולים להגביר את התחרות. את המידע ניתן כמובן להוציא רק באישורו של הלקוח וכך נשמרים החסיון והפרטיות של כל אחד. 

ישנן תקנות שנקבעו לשם כך במסמך מיוחד ובנק ישראל מעוניין להדגיש אותם שוב כדי לרענן את העמידה עליהן. על המסמך הזה יחתום כל לקוח.

על פי הכללים וההנחיות כל לקוח ששולח יועץ משכנתאות או כל שליח אחר, מחובתו להגיש יפוי כח עם עו"ד על כך שאכן מדובר בלקוח הזה והוא מאשר שיפתחו את מאגר נתוני האשראי שלו.

כבר כאשר יועץ משכנתאות ירצה לבקש הצעת מחיר, הוא ידרש לייפוי כח. מכיוון שבשלב זה הבנק צריך לפתוח את מאגר נתוני האשראי של הלקוח כדי לדרג אותו בדרגת סיכון מתאימה. 

אם אכן הוראת בנק ישראל תיכנס לתוקף, כל לקוח המעוניין (ובצדק) להיעזר בשירות של יועץ משכנתאות, יידרש לחתום עם עו"ד על ייפוי כח על כך שהוא ממנה את יעוץ משכנתאות זה להיות במקומו ולאשר הצצה על הנתונים שנמצאים במערכת נתוני האשראי. שלא כמו עד היום שהלקוח חותם בפשטות על הענקת ייפוי כוח  ליועץ המשכנתאות. 

מה התקנה החדשה גורמת לשוק המשכנתאות?

שוק המשכנתאות סוער. איגוד יועצי משכנתאות טוענים שתקנה זו עלולה לייקר באופן משמעותי את עלות השירות. כמו כן היא גם  תגרום לתהליך לקיחת משכנתא להיות ארוכה יותר ומורכבת. (כאילו שעד היום היא לא הייתה מספיק…)

כן, מדובר בהתייקרות של כמה מאות שקלים. היועצים מתנגדים לדבר בכל תוקף וטוענים כי בעבר כבר  פרסם בנק ישראל שהוא לא ידרוש מלקוחות לגשת לבנק. ובכלל, יועץ משכנתאות יכול בעצמו להוציא את נתוני האשראי של כל לקוח, מה נשתנה עכשיו? מדוע הם לא יכולים גם לאשר את קבלת המידע בשם  הלקוח?!

מהי התקנה החדשה הצפויה על שוק המשכנתאות?

בנק ישראל לא קיבל את הטענה. הוא טוען שישנו חוק המגדיר את השימוש במערכת נתוני האשראי. הוא אוסר על כל אחד להוציא מידע על לקוח ללא הסכמתו המפורשת וללא זיהוי מוחלט שלו. מדוע? מכיוון שמאגר נתוני האשראי מכיל נתונים ופרטים אישיים שונים שלא כל אחד רוצה שידעו אותם עליו… אם עכשיו לדוגמה  הוא נמצא בתקופה קשה של חובות, לא כל העיר צריכה לדעת מזה…אמנם בדרך כלל במצבים  כאלו לקוח לא  יחפש לקחת משכנתא, אבל אם כן…

בכל אופן, טיוטת ההוראה שפורסה, נכתבה כדי לקבל עליה הערות. רק אחר כך ישבו על כך שוב לדיוון יכריעו בעניין.

מעוניינים לחסוך כסף? מוצאים את עצמכם יותר מדי פעמים ביום מגהצים כרטיס? לא מצליחים להירדם בלילה, החובות דוחקים? אנו בכלכלת משפחה כאן בדיוק בשבילכם. ואתכם עוד אלפי אזרחים ישראלים שלא סוגרים חודש ומחפשים אדמה שתבלע את החובות חסרות התקנה שלהם…צוות המומחים שלנו המורכב מכלכלנים ויועצים מומחים ומנוסים יעזרו גם לכם לצאת מהמשבר. אל תדאגו, הוא זמני. אנו נפגיש אתכם בפגישת ייעוץ ראשונית בה נשמע מכם את כל התמונה הכלכלית שלכם. ננתח אותה לפרקים ויחד נבנה תוכנית השתקמות כלכלית. תוך תקופה קצרה תמצאו את עצמכם סוגרים פינות ובמשך הזמן גם חוסכים בצד בשביל העתיד. כי הכל עניין של כלכלה נבונה. השאירו פרטים ליצירת פרטים. 

השאירו פרטים ונחזור אלכם
פרטיך ישמשו לצורך קבלת הצעת מחיר, בכפוף לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות של האתר

למה חשוב כל כך ללמוד על התנהלות כלכלית נכונה?

מחפשים לחיות נכון? קודם כל מסדרים את הניירת המשפחתית

איך כדאי להתנהל נכון מבחינה כלכלית?

יש לכם הרבה הלוואות? חולמים להגיע לשלווה כלכלית? מתחילים לחיות נורמאלי!

מהן הטעויות הכלכליות הנפוצות שמהן חשוב להימנע?

מחפשים דרך להגדלת ההון העצמי? איך מגדילים הון עצמי?

תודה שיצרת קשר עם המפתח לכלכלת משפחה

נחזור אליך בהקדם

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: