מה כדאי לדעת על חשבון מוגבל

מעל חצי מיליון חשבונות בנק בישראל, מוגבלים, חלקם מוגבלים חמורים וחלקם מוגבלים בלבד, מה ההבדל בסיווג חשבונות בנק? אם גם אתם מחפשים מידע על חשבונות מוגבלים, הגעתם למקום הנכון.

מה זה בכלל חשבון מוגבל?

לא כל חשבון בנק בקשיים הוא חשבון מוגבל. רק חשבון בנק שאין בו פעילות תקופה מסוימת, אין בו הכנסות אך יש בו הוצאות שאין להן כיסוי והן לא מכובדות, רק אז חשבון הבנק הופך למוגבל, ברגע שחשבון הבנק מוגבל, בעל החשבון לא יכול להשתמש בצ'קים, הוראות קבע חוזרות והפעילות בחשבון קופאת.
לקוח שיש לו מספר חשבונות בנק, הפעילות הפיננסית מוגבלת רק בחשבון הספציפי, כל שאר החשבונות יכולים להמשיך להתנהל כסדרם.

אחרי שאין פעילות בחשבון בנק תקופה מסוימת (אין הכנסות) וחזרו 5 צ'קים, הבנק מחויב לשלוח ללקוח ולכל השותפים בחשבון, מכתב המודיע ומתריע על כך. אם עשרה צ'קים או יותר לא כובדו בטווח זמן של 12 חודש ועברו מעל 15 יום בין החזרת הצ'ק הראשון להחזרת הצ'ק האחרון, החשבון הופך למוגבל והפעילות הפיננסית שלו מוגבלת. ההגבלה היא ל 12 חודש, בעל החשבון "נשרף" אצל שאר הבנקים, הוא לא יכול לפתוח חשבון בנק נוסף (שלא בזכות) והפעילות הופכת למורכבת יותר (באתר בנק ישראל מתפרסמים כל חודש החשבונות המוגבלים, החיפוש הוא פשוט ונגיש לכל אחד).

אם כך, במה שונה חשבון מוגבל חמור?

חשבון מוגבל חמור הוא חשבון יותר בעייתי, זה אומר שלבעל החשבון המוגבל יש חשבונות מוגבלים נוספים (לפחות עוד אחד). חשבון מוגבל חמור יכול להיות גם מי שזאת לא הפעם הראשונה שחשבון הבנק שלו מוגבל, הוא כבר היה מוגבל בשלוש השנים האחרונות. במצב בו מגבילים חשבון ומגדירים את הלקוח כ"לקוח מוגבל חמור", הפעילות הפיננסית של הלקוח מוגבלת ל 24 חודש, כאן ההגבלה היא יותר גדולה מאצל לקוח מוגבל, ללקוח מוגבל חמור מגבילים את כל החשבונות שבבעלותו או שהוא מורשה חתימה בהם.

אז איך נמנעים ממצב כזה?

 

  • ברגע שצ'ק חוזר לכם, אתם חייבים לקחת את העניינים לידיים, אתם לא יכולים להשתהות, כל השתהות מחמירה את המצב! שבו ובדקו מה קרה שהצ'ק חזר, מה היה לא בסדר בהתנהלות הכלכלית שלכם ואיך אפשר לאזן אותה, אם אתם יודעים שהצ'ק שחזר הוא רק פתיח לעוד הרבה צ'קים שהולכים לחזור, רצוי לבדוק מי עוד אמור להפקיד צ'קים שלכם ולבקש ממנו שיחכה עם ההפקדה כי כרגע אין לכם כיסוי והצ'ק עלול לחזור, תוכלו להציע להם לשלם להם את החוב במזומן או כל פתרון אחר.

 

  • לא עמדתם בהתחייבויתיכם ומכתב התראה לפני עיקול חשבון, מופיע בתיבת הדואר שלכם? אל תחכו שהגלגל ידרדר יותר, פנו לייעוץ מקצועי שיעזור לכם לצאת מהסבך, כל עוד ולא עוברים עשרים יום, אתם יכולים לערער ולבטל את ההגבלות בחשבון.

 

עד לשנת 2014 בעלי חשבונות מוגבלים לא יכלו לפתוח חשבון בנק, זה הביא להידרדרות המצב הפיננסי של בעלי החשבון, הרי מי יכול היום להסתדר בלי חשבון בנק? בשנת 2014 השתנו הכללים, גם בעלי חשבון מוגבל יכולים לפתוח חשבון בנק אך רק חשבון שנמצא ביתרת זכות תמידית, נכון להיום, כל אחד (כן, גם אם הוא פשט את הרגל או שחשבונו מעוקל) יכול לפתוח חשבון ביתרת זכות, ברוב המקרים, הבנקים לא ירצו לאפשר ללקוחות כאלו אשראי, אבל חוץ מזה, מתאפשר ניהול חשבון תקין ורגיל.

השאירו פרטים ונחזור אלכם
פרטיך ישמשו לצורך קבלת הצעת מחיר, בכפוף לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות של האתר

האם עוברים להשתמש רק בכרטיסי אשראי?

מחפשים תחום עבודה חדש? קדימה, הצטרפו אלינו

רגע לפני שאתם לוקחים הלוואה ונכנסים לחובות… חשוב שתדעו כמה דברים

יש לכם כרטיס אשראי? מה חשוב שתדעו עליו?

איך מצמצמים את השימוש בכרטיס אשראי?

בשורה טובה יצאה לאור, יותר לא תשלמו על מעבר לבנק אחר!

תודה שיצרת קשר עם המפתח לכלכלת משפחה

נחזור אליך בהקדם

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: