שאלות ותשובות בכלכלת המשפחה

שאלות רבות נשאלנו בנושא זה.
קיבצנו לכם כאן ת השאלות הנפוצות, תוכלנו לקרוא ולקבל את המידע הנחוץ לכם.

למה יש צורך להתייעץ בכלכלת המשפחה?

מטבע הדברים, כל משפחה מכלכלת את עצמה, הסכומים שעובר לכל משפחה במהלך כל חייה יכול להגיע לכמה מיליונים של שקלים, הכלכלה שלה מתבססת על ההכנסות וההוצאות השונות כמו הכנסה ממשכורת, הפקדות לחיסכון, תשלומים לביטוח, חסכונות בקרן השתלמות וכדו'. אם נסתכל על עסק בהיקף ברמה הזו, ברור שנסכים עם העובדה שהוא צריך להיעזר בייעוץ עסקי שיעזור לו לנהל את כספו בצורה מסודרת.

כלכלת משפחה היא בהחלט כמו כלכלת עסק, כמו שעסק חייב להתייעץ בשביל לנהל את כספו בצורה נכונה, כך גם משפחה צריכה ייעוץ כלכלי שיעזור לה לתכנן את התקציב שלה, ויתן לה כלים למעקב פשוט אחר ההתנהלות (כמו בדיקת המצב הכלכלי, אם יש צורך בהגדלת הכנסה, הצבת יעדים וניהול נכון של תזרים המזומנים).

למי כדאי להתייעץ ולקבל הדרכה בנושא כלכלת המשפחה?

אימון בכלכלת המשפחה מתאים לכל אחד ואחד, הוא מתאים לכל מי שרוצה לייעל את מצבו הפיננסי.

זה יכול להיות זוג צעיר שרוצה להתחיל את חייו ברגל ימין ולהצליח לרכוש נכסים, משפחה שאיבדה את מקור פרנסתה ורוצה לדעת כיצד להסתדר ולשקם את עצמה, אנשים עמידים שרוצים לייעל את ההתנהלות הכספית שלהם ולהמשיך לצמוח כך שהכסף ישרת אותם ולא הם את כספם, רווקים/ות שסיימו צבא ורוצים להתחיל את חייהם בצורה נכונה, משפחה עם חובות שרוצה לדעת איך לצאת מהבור שנקלעה אליו, משפחה חד הורית שרוצה ללמוד איך להתנהל בצורה נכונה ועצמאית או משפחה העומדת לפני גירושין ומעוניינת להתחלק בנכסים וללמוד על חיים נפרדים, בעלי עסק עצמאיים שרוצים לרכוש ידע ולדעת איך ניתן להפריד בין כספי העסק לכספי הבית, ופורשים שרוצים לתכנן פרישה או פרישה מוקדמת.

מהם הקטגוריות הקשורים לכלכלת המשפחה?

ישנם ארבעה קטגוריות בסיסיות מהם מורכבת כלכלת המשפחה:

  • היערכות לשינויים בכלכלה – צריך לבדוק את המערכת המשפחתית אם היא ערוכה לתנודות משמעותיות בכלכלה כגון: פיטורין, פנסיה, בעיות בריאותיות כמו – תאונה בעבודה, מחלות, אובדן כושר עבודה, נכות או סיעוד, גמל וכו'.  
  • ניהול חודשי של התקציב המשפחתי – לבדוק את ההוצאות לעומת ההכנסות בכל חודש, (כולל החזרים חודשיים של משכנתא / חובות) לפקח על התקציב של ההוצאות, ולנהל את התקציב המשפחתי הצורה תקינה ונכונה.
  • לממש יעדים פיננסיים – כל משפחה יש לה יעדים פיננסיים שהיא קבעה לעצמה לטווח הארוך ולטווח הקצר. הייעוץ הכלכלי עוזר למשפחה להכין תוכניות מסודרות למימוש היעדים, כמו קיום אירועים, בר מצווה לבן, תכנון חופשות, שיפוץ דירה, החלפת רכב, קניית נכסים להשקעה, או לעזור לילדים במימון לימודים, ברכישת דירת מגורים ועוד. 
  • יחסי בני המשפחה – זהו תחום המרכז את ההתנהלות הכלכלית של המשפחה, בני המשפחה צריכים ללמוד להתנהל בצורה חכמה כלכלית, זה מתבטא ב: האם יש תיאום בין בני הזוג בנוגע לקבלת החלטות פיננסיות, האם יש משמעת עצמית לעמוד ברצונות, האם יש מי שלוקח אחריות על הכלכלה, האם נותנים לילדים חינוך פיננסי נכון, האם צורכים נכון וכד'.

איך אפשר לצאת מהמינוס?

בשביל לצאת מהמינוס צריך לנהל מעקב קפדני אחר ההוצאות וההכנסות, לקבוע תקציב ברור להוצאות – תקציב שהוא נמוך מההכנסות השוטפות של המשפחה, להוציא פחות כסף ממה שמכניסים , ובכך לחסוך כסף, להשקיע אותו בתוכניות חיסכון משתלמות, ובכך תוכלו לכסות את החובות ולחיות בצורה מסודרת בלי מינוס., כדי להגיע למצב זה, הרבה פעמים נדרשת עזרה והכוונה מקצועית.

האם ייעוץ לכלכלת משפחה הוא רק עבור משפחות שאין להם הכנסות גבוהות ויש להם חובות?

ממש לא, ייעוץ כלכלי מיועד עבור כל מי שרוצה להגיע ליעדים כלכליים שעדיין לא הגיע. ייעוץ כזה יכול לעזור גם למי שסתם ככה מעוניין בהכנסה גבוהה יותר, ללא שיש לו קשיים כלכליים כלשהם, וכמובן, גם למי שנקלע לבעיות כלכליות וקשה לו לצאת מהמינוס,ייעוץ נכון יעזור לו לשקם את הכלכלה שלו, ייעוץ כזה מדריך לשימוש נכון בכסף ולהתנהלות פיננסית נכונה, כל אחד קובע לעצמו את היעד הכלכלי הבא שלו, ייעוץ בכלכלת המשפחה, יסייע להגיע למימוש היעדים הכלכליים ויאפשר צמיחה כלכלית.

האם חייבים לחשוף את כל הנתונים הכלכליים בתהליך של אימון כלכלי?

בשביל להפיק את מירב ההצלחה מהאימון האישי, חייבים לחשוף את כל הנקודות הפיננסיות בצורה מדויקת בשביל לקבל אימון אישי כלכלי, שמתאים בדיוק לצרכים שלכם, נתינת הפרטים המדויקים תביא לתמונת מצב מדויקת, מה שיכול היה להתקבל כשגוי אם לא היו מוסרים את הפרטים המדויקים.

כמובן שעל הפרטים הנמסרים בפני יועץ להישמר בדיסקרטיות רבה.

איך ייעוץ כלכלי יכול לעזור גם לעסק שיש לו רואה חשבון המנפיק לו דוחות סדירים?

ייעוץ כלכלי הוא לא תחליף לרואה חשבון, אלא הוא יכול להשלים את פעולותיו לטובת העסק. רואה החשבון, אחראי על הדיווח לרשויות המס, הוא לא מביא לנו נתונים בזמן אמת, מה קורה בעסק, את כל הנתונים של רואה החודש לא מקבלים מייד, המידע מתקבל רק אחרי כמה חודשים ולכן, ייעוץ כלכלי טוב, יעזור לעסק להתפתח ולצמוח, על ידי ניתוח הנתונים וביצוע מעקב אחרי נתוני העסק. ייעוץ כלכלי יעזור לעסק להגיע לרווחים גדולים יותר ממה שהרוויח קודם לכן. ייעוץ כלכלי נותן כלים שבעזרתם ניתן לדעת מה המצב הפיננסי של העסק וכך מתאפשרת ההתמקדות בתחומים הדורשים שיפור.

איך נוכל להוציא כסף בשביל ייעוץ כלכלי, כשאנחנו נמצאים במצב כלכלי דחוק מאוד?

ייעוץ לכלכלת המשפחה הוא כמו טיפול רפואי בשביל לשקם את המצב הכלכלי שלכם, מטרתו היא לפתור את הבעיות הכלכליות שלכם, להציב לכם יעדים כלכליים, וכמובן, להגיע למצב בו מתאפשרת השקעה בחסכונות, בנוסף, משפחה שנכנסת לתהליך אימון כלכלי זוכה לרגיעה נפשית בכל הנוגע לכלכלה, הרי היא יודעת שהיא פועלת ככל הניתן. בעזרת ייעוץ כלכלי תוכלו לשנות את המצב הכלכלי שלכם לטובה. לא תרצו?

ייעוץ פנסיוני וייעוץ השקעות זהים לייעוץ כלכלי למשפחה?

ממש לא, ייעוץ לכלכלת המשפחה זהו תחום נפרד לחלוטין.

יועץ לכלכלת המשפחה מאבחן את מצב המשפחה, מציב להם תוכנית מסודרת, הוא מסדיר את כל ההתחייבויות שלהם – הלוואת משכנתא וחובות אחרים אם יש, מרכז את כל ההוצאות השוטפות, ומשפר את מה שאפשר (בנוסף, הרבה פעמים בונים מראש תקציב למספר שנים קדימה), יחד עם זאת, לא שוכחים לעבור גם על ההשקעות והחסכונות שיש למשפחה. לפעמים כאשר מזהים בעיה נוספת ויש צורך בכך, היועץ הכלכלי יכול גם הוא להפנות את המשפחה ליועץ אחר מתאים (השקעות או פנסיוני).

אני רוצה לפנות לייעוץ כלכלי בשביל לכסות את החובות, הבעיה היא שבעלי לא בעניין, כיצד ניתן לפעול?

באופן עקרוני, בשביל שתהליך הייעוץ הכלכלי יהיה מוצלח, שני בני הזוג חייבים להיות שותפים לתהליך, כשרק אחד מהם מבצע את התהליך, הוא לא יצליח כמו במצב של שיתוף פעולה זוגי.

יש פעמים בהם מתחילים ייעוץ רק עם בן זוג אחד שהוא מתכנן לשתף את בן/ת זוגו לאחר מכן, המעניין הוא מה שקורה לאחר המפגש הראשון עם היועץ הכלכלי, בהתחלה עוסקים רק בניתוח הנתונים הכלכליים של הזוג, מציבים להם כעין מראה מול מצבם הפיננסי, כך קורה שבן/ת הזוג השני מתעניין גם הוא בתהליך למרות שהוא לא רצה לשמוע על כך קודם לכן.

השאירו פרטים ונחזור אלכם
פרטיך ישמשו לצורך קבלת הצעת מחיר, בכפוף לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות של האתר

ייעוץ עסקי לעסק משפחתי

ייעוץ משכנתא בצפון

איך לוקחים משכנתא אחרי פשיטת רגל? קראו את הפוסט הבא!

איך לוקחים משכנתא אחרי פשיטת רגל? קראו את הפוסט הבא!

איך נרשמים לתוכנית מחיר מטרה? הפוסט הזה ידריך אתכם!

הבנק מסרב לתת לכם משכנתא? הפוסט הזה יעזור לכם!

תודה שיצרת קשר עם המפתח לכלכלת משפחה

נחזור אליך בהקדם

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: