הופכים את החיסכון לעסק משפחתי!

אם תשאלו אב לחמישה אם הוא מנהל עסק, קרוב לוודאי שהוא יענה לכם אחת משתי האפשרויות: "כן, אני מנהל את חברת איקס". במקרה השני התשובה תהיה שלילית: "לא".

סליחה אדוני? ברשותך. אני מבין שעסק מצליח מגלגל מאות אלפים בשנה, אבל מי אמר שהבית שלך אינו מהווה עסק פרטי רציני?!

אם אתם שואלים אותי, כמומחה לכלכלת משפחה, הטעות בגישה של הציבור להתנהלות כלכלית נבונה במישור המשפחתי, נפוצה מאוד. לא הרבה מודעים בצורך לתכנן נכון את מערך ההכנסות וההוצאות המשפחתיים בצורה נכונה. 

כמו שבתוכנית עסקית, כל העובדים הפנימיים שותפים להחלטות החדשות ולשינויים הצפויים למען שיפור וייעול החברה, גם כאן, בני המשפחה יכולים להיות חלק מהמערך ולגלות נכונות לשנות הרגלים ולצמצם את הצריכה היומיומית למען היציבות הכלכלית במשפחה, העסק החשוב והדומיננטי ביותר בחיים שלכם.

מתחילים לחסוך! הילדים מסכנים?

מחקרים מעלים את ההיפך הגמור. ילד שקיבל את כל מה שרצה בלי גבולות וחינוך לדחיית סיפוקים, גדל למבוגר חסר סיפוק, ריקני ותמיד מחפש במה למלא את סיפוקיו. לעומת זאת, ילדים שחונכו למעצורים ולהתנהלות מושכלת, צמחו לאנשים מעודנים ומחושבים בעלי יכולת לדאוג לעצמם ולסובבים מתוך שמחה והנאה. אם אתם דואגים לחיים שמחים לילדכם, זו המתנה הכי גדולה שתוכלו לתת להם. בן אדם שלא תלוי במה שיש לו הוא האדם השמח. תמיד טוב לו וכמובן נעים להיות במחיצתו.

ם הקרובים. כל זכאי יקבל 300 ₪ ולנפשות נוספות 225 ₪ לכל אחד. מקסימום 2,400 ₪ למשפחה בכל פעימה.

את התלושים ניתן יהיה לממש בלמעלה מ-1500 רשתות ועסקים כדי להקל על התושבים.

השתכנענו. אבל מה אפשר לעשות באופן מעשי לצורך כך?

מספר טיפים שאיתם תוכלו להתחיל באופן מידי:

  1. לפני שאתם יוצאים מהבית, הערכו עם רשימה מסודרת של כל מה שצריך לשבוע הקרוב. חשבו את זה לפי חישוב ארוחות ליום וכך תימנעו מקניית מוצרים מיותרים. לכו לסופר זול עם רשימה מסודרת. שימו לב לא לגלוש ממנה על ידי הפיתויים השונים שהסופר יציג לפניכם בסמוך לקופה. דרך צלחה.
  2. עושים סוף לאשראי, הוא גוזל מכם יותר מדי כסף שאין לכם! מחקרים שנערכו על ידי חברות האשראי הוכיחו, כי תשלום באמצעות כרטיס אשראי מנפח את הקנייה בכ-15%! אבסורדי! לקוח עם 400 ₪ בארנק שפונה לקניות שונה בתכלית מלקוח עם כרטיס אשראי במסגרת של 8,000 ₪ ! לכו לקניות עם מזומן שברשותכם ואני מבטיח לכם שתרגישו את החיסכון החודשי!
  3. מתחשק לכם לצאת להתאוורר? אכן, נחמד לצאת לבלות, אבל חבל לשרוף על כך כסף בלי חשבון. משפחה עם שלושה ילדים תשלם בממוצע על "מפגש במסעדה" 400 ₪ ולחודש – 1600 ₪ ! קחו זאת לתשומת ליבכם.

    טיפ נוסף איך לשפוך מזומנים ללא שליטה, החשיבו רק חופשה שכוללת אטרקציות יקרות ומלון יוקרתי, אחרת, איך תדעו שהילדים אכן נהנו?!

    אתם שואלים מה עושה מי שלא מעוניין לבזבז את כספו לריק? אם תחשבו על זה ברצינות, תגלו שהילדים שלכם לא צריכים דווקא חוויות יקרות, הם רוצים אתכם מבלים יחד איתם עם כל הלב. טיול משפחתי בו אתם מפנים מזמנכם, משחקים איתם ונותנים את עצמכם בחוויה, (בלי להתעסק עם הפלאפון) ייזכר לטובה יותר מכל אטרקציה יוקרתית אחרת.

  4. היום יומולדת!… מסיבות הן זמן מיועד לבזבוז כסף בלי תכלית. הילד שלכם רוצה כיף ותשומת לב, הוא לא צריך שהשולחן יהיה מלא באוכל הכי יקר ויוקרתי, הוא רוצה אתכם חווים יחד איתו משמחים אותו! אין צורך להשכיר אולמות וכו'. לילד מספיקים קבוצת חברים או בני משפחה שיסובבו אותו ויבלו יחד בחורשה או אפילו בבית עם פינוק של שלגון טעים או מאכל אחר אהוב.
  5. שיתוף הילדים בחיסכון. כיום, בדור השפע חסר גבולות כשכל מה שרק תרצה או לא יגיע אליך עד הבית, יש צורך קריטי להחדיר בילדים כבר בגיל צעיר לשלוט על עצמם. לא כל מה שרואים – קונים. ילד שיודע שאין גבול למה שהוא יכול לקנות לעולם לא יגיע על סיפוקו, תמיד ירצה עוד. לעומתו, אחד שמכיר את הגבולות שהציבו לו הוריו ויודע שהם יחליטו כמה הם מוכנים להקציב עבורו לכל תחום, ביגוד, אוכל ובילויים, ילמד לשמוח ולמצות את היש. 

 

עד כאן בינתיים. חשוב לי להדגיש שבכדי לחסוך בכסף, לא כדאי ללכת על גדול, כדאי להתחיל עם צעדים קטנים אך בטוחים, לבדוק מהם ההוצאות המרכזיות המשמעותיות אצלכם בבית ומה אפשר לחסוך מהם. כמו שאומרים, לאט אבל בטוח! לעזרה בהתנהלות כלכלית נכונה וליציאה מהמינוס, פנו אלינו. אנו כאן לשירותכם. השאירו פרטים ואנו ניצור איתכם קשר בהקדם.


י

השאירו פרטים ונחזור אלכם
פרטיך ישמשו לצורך קבלת הצעת מחיר, בכפוף לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות של האתר

למה חשוב כל כך ללמוד על התנהלות כלכלית נכונה?

מחפשים לחיות נכון? קודם כל מסדרים את הניירת המשפחתית

איך כדאי להתנהל נכון מבחינה כלכלית?

יש לכם הרבה הלוואות? חולמים להגיע לשלווה כלכלית? מתחילים לחיות נורמאלי!

מהן הטעויות הכלכליות הנפוצות שמהן חשוב להימנע?

מחפשים דרך להגדלת ההון העצמי? איך מגדילים הון עצמי?

תודה שיצרת קשר עם המפתח לכלכלת משפחה

נחזור אליך בהקדם

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: