להמשיך להקפיא את המשכנתא?

בעקבות משבר הקורונה יצאו הבנקים בהכרזה על אפשרות להקפאת משכנתא. הדבר יעיל ויכול להוות פתרון זמני למי שנקלע לקשיים תזרימיים בשל המשבר. אך שימו לב, אם לא משלמים ריבית, היא ממשיכה לתפוח. בהמשך הוארכה תקופת ההקפאה ולקוחות המעוניינים בכך יוכלו להמשיך להקפיא את המשכנתא שלהם.

מה זה הקפאת משכנתא?

בהקפאת משכנתא, זמן המשכנתא נעצר לפסק זמן מוגדר ובחודשים אלו הלקוח אינו משלם החזרים חודשיים. הבנקים מאפשרים הקפאת משכנתא לשישה חודשים. בהתחלה זה התחיל בשלושה חודשים, אח"כ, עקב החרפת המשבר, נמשכה המגמה והבנקים מציעים לדחות את תשלומי המשכנתא עד לסוף שנת 2020.

מה מרוויח הבנק מכך?

במקרה בו הלקוח מקפיא את המשכנתא ולא משלם אפילו את הריבית (לא מומלץ בכלל), הריבית צוברת תאוצה ומקבלת את אפקט "ריבית דריבית". הרי הלקוח היה אמור לשלם ריבית על המשכנתא, ברגע שהוא דוחה את התשלום, הריבית לא נשארת "חייבת" והיא ממשיכה לתפוח ולהוסיף עליה ריבית נוספת.

 

שימו לב, אם גם אתם בחרתם להקפיא את המשכנתא כולה, כולל את החזר הריבית, אם אתם יכולים לשנות את זה בהקדם, רצוי. אם לא, אולי מיחזור משכנתא יכול להוציא אותכם מזה.

ניתן לבקש הקפאת משכנתא חלקית. לשלם את ההחזר על הריבית ולא על הקרן.

קיימים שני סוגי הקפאות משכנתא:

  • הקפאת משכנתא שלא דוחה את פירעונה הסופי של ההלוואה ובעקבות כך שאר ההחזרים החודשיים גובהים (הרי נוספה ריבית דריבית כשבנוסף ההלוואה "נדחסת" לפרק זמן קצר יותר).
  • הקפאת משכנתא שדוחה את מועד סיום פירעון ההלוואה. ההחזרים הבאים ממשיכים להיות כפי שהם היו צריכים להיות לפני כן, בתוספת התייקרות נוספת. תקופת ההלוואה נדחית במספר החודשים בהם היתה ההקפאה (ההתייקרות היא בגלל ריבית דריבית והיא לא גבוהה כמו בסוג הראשון בגלל שהיא נפרסת לתקופה ארוכה יותר).

לסיכום, איך מקפיאים משכנתא? 

התהליך הוא פשוט בסך הכל, נכנסים לאזור האישי ומגישים בקשה מקוונת. יש בנקים בהם ניתן לבקש להקפיא משכנתא בשיחת טלפון. אחרי שהבקשה מוגשת הלקוח מקבל תשובה אם אושרה בקשתו.

השאירו פרטים ונחזור אלכם
פרטיך ישמשו לצורך קבלת הצעת מחיר, בכפוף לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות של האתר

חולמים לקנות דירה חדשה מקבלן? מרתיעה אתכם עליית מדד תשומות הבניה?

למה בחורף מוציאים יותר כסף?

מדד המחירים לצרכן מטפס ומטפס ומחירי הדירות יחד איתו

מה קודם למה, חיסכון או החזר הלוואה?

מרוויחים כסף ולא רואים את הרווח? איך מתגברים על החורים באצבעות?

מתכוננים לרכוש מוצרי חשמל? רכשו לפני עלייה נוספת במדד המחירים לצרכן!

תודה שיצרת קשר עם המפתח לכלכלת משפחה

נחזור אליך בהקדם

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: