איך לבחור יועץ לכלכלת המשפחה?

מה צריך לבחון כשבוחרים יועץ פיננסי? האם יש הבדל בין יועץ למאמן? במה עוזר לכם הייעוץ הזה? כל התשובות בהמשך.

עודכן בתאריך 2021\05\20

הקושי להתקיים ולהתנהל רק עם משכורת (ללא הכנסה פסיבית) בנוסף לניהול התקציב המשפחתי, גורם להרבה אנשים לפנות ליעוץ לכלכלת משפחה. שוק הייעוץ לכלכלת משפחה, נמצא בפריחה בעקבות הקושי של רוב המשפחות להתנהל נכון כלכלית לצד אמונה ותקווה שהמצב יכול להשתפר. שוק זה עדיין לא מוסדר בידי המדינה. אין רגולציה כלשהי וכל אחד יכול להציג את עצמו כיועץ ולהציע את שירותיו לציבור. 

בתחום זה של כספים, עצות לא טובות עלולות להיות הרות אסון. חייב שתהיה רגולציה. בתחום זה מתעסקים עם הכסף והחלומות של אנשים, זה לא הגיוני שכל אחד יכול להוציא כרטיס ביקור ולהציג את עצמו כיועץ לכלכלת משפחה גם אם אין לו שום השכלה או ניסיון בתחום. 

חשוב לזכור שייעוץ טוב יכול להוציא אתכם לדרך כלכלית חדשה וטובה, רק חשוב לבדוק אצל מי עושים את הייעוץ.

את מי ניתן למצוא בתחום הייעוץ לכלכלת משפחה?

  1. יועצים שאין להם שום השכלה או הכשרה בתחום. אלה אנשים שהצליחו לצאת מהמינוס ולהישאר בפלוס שנה, אז הם בטוחים שהם יכולים לתת ייעוץ לאחרים. אך בפועל הניסיון הוא המפתח לייעוץ אמיתי ונכון כי בלי היכרות של תיקי לקוחות שונים קשה להיכנס בכל פעם מחדש לנעליים של הלקוח. ולכן חשיבות מיוחדת יש לשים על יועץ עם ניסיון בתחום ועם המלצות של לקוחות מרוצים שלו. 
  2. יועצים עם הכשרה כלכלית כלשהי. לדוגמת בוגרי כלכלה או סוכני ביטוח. ישנם גם יועצים שיש להם הכשרה התנהגותית, אך אין להם שום הכשרה בנושא כלכלת המשפחה.
  3. יועצים שאין להם הכשרה פורמלית בתחום, אך הם בעלי ניסיון רב.
  4. יועצים שעברו הכשרה מקצועית מקיפה באחת החברות: פעמונים, אוצר, יבולים או אש לידור פילוסוף. או באוניברסיטה הפתוחה. יועצים אלה עובדים כעצמאיים או תחת אחת החברות הנ"ל.

מה צריך לבדוק כשבוחרים יועץ?

  1. כדאי לבדוק שהיועץ המדובר אכן עבר הכשרה בנושא כלכלת משפחה. אחד האינדיקטורים לכך הוא שהיועץ חבר באיגוד היועצים והמאמנים לכלכלת משפחה. תנאי סף כדי להיות חבר בארגון זה הוא קורס ליועצים לכלכלת משפחה.
  2. מומלץ לבדוק את הניסיון של היועץ. בדקו ממנו למשל חמישה שמות של משפחות שהוא ליווה בשנה האחרונה. בקשו לראות תיקים לדוגמא שהוא ליווה.
  3. ודאו שהיועץ אובייקטיבי ואין לו ניגוד עניינים. כלומר, שהוא לא קשור ולא מקבל כסף מאיזה שהוא מוסד פיננסי כזה או אחר כמו: בנק מסוים או חברת ביטוח – דבר שיכול לגרום לניגוד אינטרסים.
  4. יועץ או מאמן? בתחום הזה, ניתוח כלכלי הוא חלק בלתי נפרד. חשוב מאוד שמאמן ידע גם לייעץ. ההבדל בין אימון לייעוץ היא שגישת המאמן היא שכל התשובות נמצאות אצל הלקוח והוא רק מוביל אותו למציאת התשובות. יועץ נותן פתרונות מתוך ניתוח כלכלי.

איזה סוגי ייעוץ קיימים?

תהליך ייעוץ מלא

תהליך זה מחולק לשלושה חלקים: איסוף נתונים, ניתוח הנתונים, מתן פתרונות וליווי. לכל חברה יש לוח זמנים וחלוקה משלה. בחברת אוצר למשל יש בין 3-5 פגישות. ארגון פעמונים מציע ליווי בחינם למשפחות, התהליך הוא לטווח ארוך (9 חודשים – שנה). השירות של ארגון פעמונים בעיקרון פתוח לכולם, אך יש משפחות שלא מתקבלות לתהליך. כדי להתקבל ולהתחיל את התהליך צריך להוכיח הכנסה מתאימה, רצינות, ורצון להיות לגמרי בתוך התהליך.

פגישה למטרה ספציפית

זוהי פגישה של שעה, על מנת לעזור למשפחות לתעדף מטרות כלכליות, לתת המלצות ועצות מעשיות להמשך הדרך או לחילופין, פגישה בנושא אחד בלבד כגון משכנתא

אצל רוב היועצים המפגש הראשון הוא בחינם ועלותו של מפגש ייעוץ ממוקד יכול להגיע ל- 500 ₪. אל תיבהלו הכמה מאות שקלים האלו יעזרו לכם לראות בכל חודש מחדש את האור של ה + בחשבונכם!

לחצו כאן להשארת פרטים ולתאום פגישה מול יועץ מטעם חברת המפתח לכלכלת המשפחה שיעזור לכם להכיר את הצד הנעים יותר שלכם ושל חשבון הבנק שלכם.

אימון מתמשך

יש אנשים המעוניינים בתהליך ארוך ויסודי יותר, ללא הגבלת זמן. המחיר עבור שעת אימון יהיה בין 300-600 ₪.

הרצאות וסדנאות

רוב החברות והארגונים העוסקים בכלכלת משפחה, מציעים הרצאות וסדנאות בעלויות והיקפים שונים. לפעמים תוכלו למצוא סדנאות חינמיות, הרצאות חד פעמיות וכו', רובן ללא עלות (בארגון פעמונים תוכלו למצוא זאת). אש לידור פילוסוף נותנים את האפשרות להירשם לסדנה פעם בשבועיים, שאורכה 3 שעות בעלות של 100 ₪ למשתתף או 150 ₪ לזוג. בנוסף, יש להם קורס אינטרנטי בעלות של 99-299 ₪.

השאירו פרטים ונחזור אלכם
פרטיך ישמשו לצורך קבלת הצעת מחיר, בכפוף לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות של האתר

ייעוץ עסקי לעסק משפחתי

ייעוץ משכנתא בצפון

איך לוקחים משכנתא אחרי פשיטת רגל? קראו את הפוסט הבא!

איך לוקחים משכנתא אחרי פשיטת רגל? קראו את הפוסט הבא!

איך נרשמים לתוכנית מחיר מטרה? הפוסט הזה ידריך אתכם!

הבנק מסרב לתת לכם משכנתא? הפוסט הזה יעזור לכם!

תודה שיצרת קשר עם המפתח לכלכלת משפחה

נחזור אליך בהקדם

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: