קרן לשעת חירום

למה חשוב שיהיה לכם חיסכון לשעת חירום? כמה צריך להיות בקרן הזו? במה כדאי להשקיע?

סידרנו לכם את כל המידע במדריך הזה.

ההשקעות שלנו הן בדרך כלל לטווח בינוני או ארוך, רוב ההשקעות הם: פיקדונות, קרנות סל וקרנות נאמנות. המהדרין משקיעים גם במניות ואגרות חוב. 

השקעות לטווח הארוך הן בעצם ההכנסה שלנו בפנסיה: קרן פנסיה, קופת גמל וביטוח מנהלים. ההבדל בין חיסכון לטווח בינוני וחיסכון לטווח ארוך לא תמיד ברור. בנוסף, יש מכשירים פיננסיים המיועדים לחיסכון בטווח קצר אבל אם נשארים איתם עד הפנסיה, ניתן להנות מהרבה יתרונות בעיקר בתחום המס.

לכל משפחה יש את ההתחייבויות הפיננסיות שלה- כרטיסי אשראי, הלוואות ועוד.
החסכונות הם הנכסים הפיננסיים שלכם, בדרך כלל הנכסים נמוכים מההתחייבויות. ככלל עדיף לא לקחת הלוואות אם יש לכם קרנות נאמנות, פשוט מוכרים את הקרן. אך יש מצבים שהלוואה כן משתלמת יותר למשל: קרן השתלמות, הלוואה דרך קופת גמל וכו'.

בתוך הנכסים הפיננסיים, צריך להגדיר סכום שיהיה לשעת חירום, רוב האנשים לא עושים את זה וזו טעות חמורה ביותר. כל אחד צריך לקחת בחשבון שיהיו זמנים בחיים בהם הוא יצטרך להשתמש ברזרבות, רזרבות אלה חייבות להיות מוגדרות מראש ולא נוגעים בהן. יש מספר דרכים לשמור על הקרן ליום סגריר: חיסכון בבנק, פיקדונות, קרן נאמנות, קרן השתלמות נזילה וכו'. החיסכון הזה צריך להיות מוגדר לשימוש רק בשעת הצורך. חשוב מאוד לעשות את ההפרדה – חיסכון זה לא יכול להיות בהשקעה לטווח ארוך, זה הכסף שצריך להיות נזיל מהר אבל רק בשעת צרה.

הצורך בקרן לשעת חירום הוא ברור – אף אחד לא יודע מה העתיד טומן בחובו. יכול להיות שנפוטר מהעבודה, שיפוץ בבית או טיפול רפואי חס ושלום. לכן, חייב להיות לכולם חיסכון למצב חרום.

מאחר ואתם לא יודעים מתי תצטרכו את הכסף, אל תשקיעו אותו במסלול מסוכן כמו מניות. עדיף לשים אותו בחיסכון בבנק. שם הוא שומר על הערך שלו ובנוסף, אתם יכולים להיות בטוחים שהסכום שתמצאו לא יהיה נמוך מהסכום שהפקדתם. עדיף לא להכניס את החיסכון הזה לתיק ההשקעות הכולל שלכם – זה צריך להיות חיסכון שאתם שוכחים מקיומו.

כמה כדאי לחסוך בקרן?

זו שאלה מורכבת. אם אתם עובדים בעבודות מסודרות, פרנסה בשפע, השקעות בסכומים משמעותיים וכו', אז יש לכם אפשרות להסתפק בכמה עשרות אלפי שקלים. אם המצב שלכם ממוצע – גומרים את החודש אבל בקושי אתם תצטרכו להשקיע ולחסוך סכום גדול יותר בין 50,000-100,000 ₪, זהו סכום שיעזור לכם להתגבר על הפתעה, אבל לא אחת גדולה מדי. הבעיה העיקרית היא שצריך לאזן בין החיסכון הזה לבין ההוצאות השוטפות. הכלל המנחה צריך להיות לחסוך כמה שאפשר במסגרת האילוצים.

כך, גם אם יפטרו אתכם במפתיע מהעבודה, תהיה לכם חצי שנה לפתור את הבעיה בצורה מיטבית.

השאירו פרטים ונחזור אלכם
פרטיך ישמשו לצורך קבלת הצעת מחיר, בכפוף לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות של האתר

ייעוץ עסקי לעסק משפחתי

ייעוץ משכנתא בצפון

איך לוקחים משכנתא אחרי פשיטת רגל? קראו את הפוסט הבא!

איך לוקחים משכנתא אחרי פשיטת רגל? קראו את הפוסט הבא!

איך נרשמים לתוכנית מחיר מטרה? הפוסט הזה ידריך אתכם!

הבנק מסרב לתת לכם משכנתא? הפוסט הזה יעזור לכם!

תודה שיצרת קשר עם המפתח לכלכלת משפחה

נחזור אליך בהקדם

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: