איך מנהלים תקציב משפחתי בצורה נכונה?

תקציב משפחתי דורש ניהול מושכל, במידה ותרצו להתפתח כלכלית אתם צריכים לנהל את התקציב המשפחתי שלכם בצורה חכמה ומבוקרת.

מהם הכללים לניהול תקציב נכון?

  • אחדו את חשבונות הבנק שלכם, חשבון בנק משותף עם בן/ת הזוג שלכם, זה יחסוך לכם עמלות על תחזוקת שני חשבונות בנק, האשראי שלכם יהיה מבוקר יותר ובעל אפשרות טובה יותר לשליטה.
  • עמלות הבנק שלכם עולות לכם כסף, נסו להתמקח עליהן, לכל עמלה יש סיבה, בררו מה הסיבה לכל עמלה, אם אתם לא נמצאים במינוס, יש לכם סיכוי גדול יותר לקבל הנחה, יש עמלות שהלקוחות משלמים ללא סיבה מיוחדת, אם הם יבקשו הנחה הם יקבלו, אל תשכחו זאת.
  • החזיקו רק כרטיס אשראי אחד, אל תתפתו לכרטיסי אשראי רבים ושונים, הקציבו לכל אחד כרטיס אשראי אחד (כי אחרי הכל, כרטיס אשראי יודע לסבך כלכלית, לא מרגישים שיצא כסף גם לאחר רכישה בסכומים גבוהים).
  •  אל תפרסו תשלומים, מאוד נפוצה השיטה של פריסת התשלומים כך שתשלום של שש אלף ש"ח מתחלק ל 12 חודש (הקצנתי הפעם), כל חודש חמש מאות ש"ח, האפשרות הזו נותנת לנו תחושה כאילו אנחנו לא מרגישים את ההוצאה, אבל כדאי לשמור על האפשרות הזו למתי שאין ברירה.
  • בצעו קניות חכמות, חקרו מהי צרכנות נבונה, רשימה תעזור לכם, אם תלכו לקניות עם רשימה, תקנו רק מה שמופיע ברשימה, אל תיפלו לרשת כל מבצע, אם אתם יודעים שמצב החשבון שלכם הוא במינוס, זכרו כי למחיר המוצרים מתווסף מחיר הריביות המשולם על המינוס, זה ימנע ממכם לרכוש דברים לא נחוצים.
  • רכשו ריהוט ואלקטרוניקה נחוצים בלבד, תמיד יהיה לאן להשתדרג, אל תיכנסו לסחרור הזה, תוכלו לרכוש מוצרים מתצוגה במחיר נמוך יותר, קנו מה שאתם צריכים.
  • אל תזלזלו בביטוחים, ביטוח יכול לחסוך לכם כסף, במקרה של גניבה/  שריפה / וכו', ביטוח מתאים יכסה את עלות הנזק. כדי לחסוך בביטוחים בדקו שאין לכם ביטוחים כפולים, אם יש צורך להגדיל את פוליסת הביטוח שלכם או להוזיל אותה, עשו זאת. ייעוץ עם יועץ ביטוחי יסייע לכם בבחינת המצב שלכם.
  • הוצאות התקשורת הן רבות, יש דרכים להוזלת הוצאות טלפון ותקשורת, אם יש צורך תעברו חברה, בענף זה יש לכם אפשרויות בחירה בין חברות רבות, כל חברה מציעה חבילות שונות, סקרו את השוק ולכו על הטוב ביותר עבורכם.
  • גם כשאתם קונים מתנות לחברים ולמשפחה, אל תשכחו את התקציב, נכון, הלב רוצה לתת, אבל הכיס מוגבל. החליטו להשאיר באירועים סכום שיספק אתכם ללא קשר למה שמצופה ממכם, אם יש לכם הרבה אירועים בחודש תוכלו להחליט ללכת לאירוע לבד, בלי בן הזוג, זה יכול לחסוך לכם עלות נוספת (ככל שמתאפשר).
  • מגיע לכם החזרים מביטוחי הבריאות השונים, אם רכשם נעליים אורטופדיות או ביקרתם אצל רופא מומחה, ייתכן ומגיע לכם על כך החזר מקופת החולים או מביטוח הבריאות שלכם, אל תפספסו.
  • בדקו אם מגיע לכם החזרי מס, יש מקרים בהם בדרך כלל נוצרת זכאות להחזר מס, אם עזבתם והתחלתם עבודה במהלך שנת הכספים / יש לכם חשבון פעיל בקרן השתלמות, קופת גמל וביטוח חיים / תרמתם במהלך שנת הכספים לעמותה מוכרת סכום של 180 ש"ח ומעלה (במקרה כזה תהיו זכאים להחזר של 35% מגובה התרומה, כל שנה ניתן לקבל החזרי מס על 6 השנים האחרונות). 
  • והכי חשוב, החינוך לדור הבא, אם אנחנו לא נלמד את הדור הצעיר התנהלות כלכלית נכונה, איך הוא ידע? למדו את ילדכם ערך כסף מהו, למדו אותם מהי מסגרת תקציב (במילים שלהם כמובן) למה כדאי לחסוך, ותוכלו לעניין את הילד בחיסכון לצורך משהו אהוב.

השאירו פרטים ונחזור אלכם
פרטיך ישמשו לצורך קבלת הצעת מחיר, בכפוף לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות של האתר

למה חשוב כל כך ללמוד על התנהלות כלכלית נכונה?

מחפשים לחיות נכון? קודם כל מסדרים את הניירת המשפחתית

איך כדאי להתנהל נכון מבחינה כלכלית?

יש לכם הרבה הלוואות? חולמים להגיע לשלווה כלכלית? מתחילים לחיות נורמאלי!

מהן הטעויות הכלכליות הנפוצות שמהן חשוב להימנע?

מחפשים דרך להגדלת ההון העצמי? איך מגדילים הון עצמי?

תודה שיצרת קשר עם המפתח לכלכלת משפחה

נחזור אליך בהקדם

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: