אכיאכיאיכאיאכי

איך מקבלים החזר מס הכנסה?

למי שלא הכיר את התחום, זה אולי נשמע מוזר, לקבל חזרה כסף ממס הכנסה? איך מגיעים לזה? אז כן, אתם משלמים הרבה למס הכנסה, הרבה פעמים קורה שמשלמים יותר מדי וכך בעצם מגיעים למצב בו ניתן לקבל החזר מס, אם חשבתם שאת החזר המס, מס ההכנסה יזכור לכם לשלם לכם מעצמו, אז לא, מס הכנסה לא אחראי לבצע החזרים שלא הוגשו בקשה עבורם, אם מגיע לכם החזר, פנו עוד היום להגשת בקשה להחזר מס ותיהנו מהחזר מס.

מי יכול לקבל החזר מס?

בתחילת כל שנה כל עובד משלם מס, בסוף השנה מתבצע חישוב בו ניתן לדעת כמה מס בדיוק היה צריך לשלם ואם מגיע לו החזר, ברגע שנערך שינוי במהלך שנת הכספים, השינוי מקנה הנחה במס, אך ברגע שהוא לא מעודכן, ההנחה לא מתקבלת, ברגע שמעדכנים את השינוי מתקבל מצב בו ניתן לקבל החזר מס.

אנחנו ממליצים לכם לבדוק אם מגיע לכם החזר מס במקרים הבאים:

  • אם לא עבדתם במהלך כל השנה (יצאתם לחל"ת, קיבלתם אבטלה, החלפתם מקום עבודה או שעבדתם בשתי עבודות ולא תיאמתם מס).
  • אם אתם מקבלים משכורת מחו"ל בנוסף למשכורת בארץ.
  • אם לכם או לאחד מבני משפחתכם ישנה בעיה רפואית מאובחנת.
  • אם מצבכם המשפחתי השתנה במהלך השנה (התחתנתם, נולדו ילדים, התגרשתם וכו').
  • אם אתם גרים באזור המוגדר כאזור פיתוח.
  • אם תרמתם תרומה של 180 ש"ח ומעלה במהלך שנת המס למוסד מוכר.
  • אם הפקדתם לבד, באופן עצמאי, לקופות הפנסיה / ההשתלמות/ הגמל או לביטוח חיים.
  • אם סיימתם לימודי הוראה או קיבלתם תואר ראשון לאחר שנת 2004.


אם אתם עונים על אחת מהנקודות הנ"ל, פנו להגשת בקשה להחזר מס עוד היום, הכסף הוא שלכם.

איך שכיר יכול לדעת אם מגיע לו החזר מס?

כל שנה מתפרסמים עדכונים לגבי נקודות הזיכוי, תוכלו לבדוק בכל הטפסים שלכם, כמה מס שילמתם (לצורך כך תצטרכו טופס 106, טופס מביטוח לאומי על קבלת אבטלה או משהו דומה) ועוד. אם הסתבכתם עם העניין, מנהל חשבונות יכול לעזור לכם, שימו לב שעל השירות שאתם משלמים לאיש מקצוע, אתם יכולים לקבל החזר מס כי ההוצאה נחשבת למוכרת.

מהם המסמכים הנדרשים להגשת בקשה להחזר מס?

יש להגיש דו"ח מס שנתי, שכירים יכולים להסתפק במילוי טופס החזר מס לשכירים (בתנאי שהוא לא מרוויח יותר מסכום מסויים המתעדכן כל שנה, הסכום הוא בסביבות החמישים אלף שקל לחודש), עצמאיים לא יוכלו לעשות קיצורי דרך ויצטרכו להגיש דו"ח שנתי מפורט יותר.

בנוסף לדו"ח יש להגיש טפסי 106, אישורים על הכנסות נוספות אם יש, מסמכים נוספים בהתאם לנתונים האישיים, אם היו פיטורים יש צורך באישורים מתאימים מביטוח לאומי, אם היו שינויים נוספים כמו ילד נוסף שנולד יש צורך גם באישור דמי לידה, המסמכים הבאים נדרשים רק על פי הצורך: אישור על שחרור פיצויים, אישור תשלומים לקופות גמל / לביטוח חיים, קבלות  ועוד.שימו לב שכשבודקים את זכאותכם לקבלת החזר מס, בודקים גם את מצב בן הזוג, לכן, יש צורך לצרף לדו"ח פרטים נוספים עליו, כפי הנדרש.

תוך כמה זמן משנת המס ניתן להגיש בקשה לקבלת החזר מס?

החזר מס תוכלו לבקש רק עד שש שנים אחורה. ברגע שעברו משנת המס, עליה רוצים לקבל החזר, יותר משש שנים, ההחזר אבוד, לא ניתן לקבלו חזרה, חבל שתפספסו את הרכבת! פנו עוד היום זמן לבדיקת זכאותכם.

מגיע לכם החזר מס? הוא ישולם בתוספת המדד.

ברגע שמס הכנסה צריך לשלם חזרה החזרי מס לאזרחים, ההחזרים צמודים למדד המחירים לצרכן והאזרח מקבל את הכסף שלו בתוספת ריביות הצמודות למדד המחירים לצרכן (בסך הכל זה משתלם…).

האם מס הכנסה יכול לקזז את תשלום המס שאני צריך לשלם השנה בהחזר שמגיע לי משנה קודמת?

התשובה היא לא, מס הכנסה גובה את המס בצורה נפרדת, המס מתבסס על הכנסות שנתיות ואי אפשר "להעביר" כספים משנה לשנה.

מהו הסכום המינימלי להגשת בקשה להחזר מס?

אין הגבלה על כך, מי שמגיע לו החזר מס יכול לבקש זאת גם על סכום נמוך ממאה שקלים, אבל אנחנו לא ממליצים להתעסק עם סכום כה נמוך, הרי כל הבירוקרטיה והטופסולוגיה לא מצדיקים סכומים נמוכים, אנחנו ממליצים במקרים של סכומים נמוכים לחכות לשנת מס נוספת ולהגיש על שתיהן יחד (אם יש צורך ואם זה משתלם).

ברגע שאני מגיש בקשה לקבלת החזר מס, מס הכנסה נזכר בתיק הפתוח שיש לי אצלו ומחפש "לנקום" חזרה?

עצם זה שמגישים בקשה לקבלת החזר מס, לא מהווה בעיה כלל ומס הכנסה לא יחייב אותו בתשלום נוסף אם הוא לא צריך. מי שמשלם מס הכנסה כחוק, יכול להיות רגוע, מס הכנסה לא "יתנקם" בו חזרה (אם אתם לא יודעים אם יש לכם חוב במס הכנסה תוכלו לבדוק זאת מראש, לפני הגשת הבקשה להחזר מס).

אז כמה זמן לוקח תהליך החזר מס?

תוך 90 יום מיום הגשת הבקשה, תקבלו את החזר המס המגיע לכם, לפעמים זה יקח יותר זמן, אם הבקשה הוגשה על שנת המס האחרונה התקבול יכול להימשך עד סוף חודש יולי הבא אחרי שנת המס המדווחת.

עכשיו במשבר הקורונה, העניינים קצת מתעכבים, אבל לא נורא, תזכרו, הכסף שלכם צובר במס הכנסה ריבית והצמדה, בסופו של דבר אתם לא מפסידים מפיגור בתשלום.

למי נכנס הכסף?

הכספים על החזר המס נכנסים לחשבון הבנק של מגיש הבקשה, אתם אלו שצריכים להזין את נתוני חשבון הבנק שלכם, שימו לב שהכל מופיע כנדרש, למניעת עוגמת נפש.

 

אז אם גם אתם חושבים שמגיע לכם החזר מס, פנו עוד היום לבירור העניין, אתם אלו שתרוויחו מכך!

השאירו פרטים ונחזור אלכם
פרטיך ישמשו לצורך קבלת הצעת מחיר, בכפוף לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות של האתר

אין לכם עבודה? ככה נכון לחפש עבודה!

רוצים למשוך כסף מקרן פנסיה או מקרן השתלמות? למה לא כדאי למהר?

רוצים למשוך את הכסף מקרן השתלמות? אתם יכולים להיות פטורים ממס!

איך מקבלים החזר כספי מרשות המיסים? בכתבה הבאה תקבלו מענה!

רוצים להצליח בעסק שלכם? ספקו שירות טוב!

מעסיקים עובדים? איך תערכו ראיון עבודה דרך הטלפון?

תודה שיצרת קשר עם המפתח לכלכלת משפחה

נחזור אליך בהקדם

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: