איך שומרים על קשרי משפחה? האם כדאי להלוות כסף? הכל בכתבה הבאה!

אתה יכול בבקשה לעזור לי? נקלענו למצוקה כלכלית ואנחנו לא מצליחים לסגור חודש, אני רוצה לקנות אוטו חדש, אולי תוכל להלוות לי ואחזיר לך ממש עוד תקופה?

בקשות כאלו ואחרות מקובלות מאוד בקרב משפחה. אחים, אחיות, גיסים דודים ואחיינים ולעיתים אפילו חברים קרובים. הם מרגישים בנוח לבקש הלוואות (עם תנאים נוחים) כדי להסתדר בצורה נוחה יותר. האם חייבים להיענות להם מייד? מה המקום שלכם במצבים כאלו?

הפוסט הבא יעזור לכם לעשות קצת סדר בראש מה כדאי ואיך בהלוואות לבני משפחה או ידידים קרובים.

איך כדאי להתנהל עם הלוואת בקרב המשפחה?

  1. ראשית אתם צריכים להכיר את עצמכם ואת הצרכים שלכם ולדעת שאתם אכן יכולים להפרד מסכום הכסף הזה לתקופה. כן, יש עניין וסיבה לעזור כשאפשר. רק שלא יגיע מצב שאתם עוזרים ואחר כך צריך לעזור לכם. אז לפני שאתם בכלל חושבים להלוות, וודאו שאתם יכולים לעמוד בהלווואה.
  2. אם אתם לא יכולים לתת את הכסף, אל תמרחו את המבקשים. יהיה להם הרבה פחות נוח אם תדחו אותם לעוד חודש ואחר כך תמשכו אותם בלי סוף. הם הרי צריכים את הכסף, ואם לא אתם תתנו להם אותו, הם ימהרו לפנות לאדם אחר. תנו להם להבין מייד את הכיוון, חבל על הזמן שלהם. הכי ישר וקצר לומר בצורה יפה וברורה שלא מתאים לכם עכשיו. ואם יגיע שלב בו כן תוכלו אתם כבר תודיעו להם על כך. בצורה כזאת הם לא יפנו אליכם שוב ושוב ומה שבטוח, הם לא יתלו בכם סתם תקוות.
  3. אם אתם לא יכולים לעזור להם בכסף, חשבו עליהם ונסו לעזור להם בכל דרך אחרת אפשרית. אם אתם לא יכולים מבחינה כלכלית, זה לא מבטל את תחושת הלב שלכם שאתם יחד איתם ומחפשים לעזור להם. לפעמים תוכלו להציע עזרה עם הילדים, בקניות, במציאת חפץ יד שניה במחיר מוזל או בכל תחום אחר לפי העניין.
  4. אם כן יכלתם לתת להם הלוואה, כתבו הכל באופן ברור. גם אם מדובר בסכום כסף קטן חבל שאחר כך יהיו אי הבנות ותיגרם חוסר נעימות. כתבו את סכום ההלוואה, אופן ההלוואה ותנאיה וחתמו שני הצדדים על המסמך.
  5. בקשו ממנו  לא לפרסם את ההלוואה. לפעמים אם לוויתם למישהו פעם אחת, מהיום אתם הופכים לעשירים של המשפחה. אתם יכולים לתת לכולם וכו'. אם אינכם מעוניינים להגרר למצב כזה, בקשו בכל תוקף לחיסיון ודיסקרטיות כתנאי להלוואה.
  6. אם הלווים חסרי אמצעים קחו בחשבון שיתכן והם לעולם לא יחזירו את הכסף. יתכן שתחליטו שלא אכפת לכם ואתם רוצים לתת צדקה. אבל אם אתם כן צריכים את הכסף הזהרו מלתת לכאלו אנשים הלוואות.

אם לדוגמה נתתם סכום כסף לזוג צעיר לקנות דירה ובהמשך החיים הם הסתבכו כלכלית. לא יהיה לכם לב לבקש מהם את הכסף או להזכיר משהו לגביו כאשר אתם יודעים כמה חובות אחרים רובצים עליהם. בפרט שהם בני משפחה ואתם חסים עליהם ומחכים שהם יצאו מהמשבר. 

לעומת זאת, בדרך כלל אנשים כן רוצים לעמוד בהתחייבויות שלהם. כך שאם אתם מלווים לאנשים אמינים שהמצב  הכלכלי שלהם לא תמיד רעוע וקשה, לא הכרח שלקחתם סיכון. יותר מסתבר שהם אכן יעמדו בתשלומים וישלמו כמו שצריך. הדבר שאנשים הכי שונאים הוא להגיע לידי מתנת בשר ודם או להלוואתם. כולם מחפשים לסיים עם חובות והלוואות  וכמובן להתפטר ולהמנע בכל מחיר מאי נעימויות. 

מי לא רוצה לעזור לשני, וכמובן, מי לא רוצה שיחוסו עליו וירחמו על נפשו כאשר הוא נמצא במצוקה. אז תחשבו על השני בפרט אם הוא קרוב משפחה שלכם ובני משפחתך קודמים. אבל, בקרב בני משפחה נהגו ביתר זהירות. כמובן שלא כדאי להסחף ולתת הלוואה גדולה מדי. זה תקף בכל הלוואה לא רק כשמדובר בקרובים.

אם אתם רוצים להתנהל בצורה כלכלית מושכלת ולהימנע מטעויות וצעדים כלכליים מכשילים, הצטרפו עכשיו לקהל לקוחותנו.

אנו במפתח לכלכלת משפחה מתמחים במתן ייעוץ והכוונה להתנהלות כלכלית נבונה. אנו נדאג לכם לסגור את החודש בכבוד ולא מתוך לחץ והלוואות חוזרות ונשנות. בסופו של דבר אתם תמצאו את עצמכם עם יתרה גבוהה בבנק והרבה שלווה ושמחה!

השאירו פרטים ונחזור אלכם
פרטיך ישמשו לצורך קבלת הצעת מחיר, בכפוף לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות של האתר

למה חשוב כל כך ללמוד על התנהלות כלכלית נכונה?

מחפשים לחיות נכון? קודם כל מסדרים את הניירת המשפחתית

איך כדאי להתנהל נכון מבחינה כלכלית?

יש לכם הרבה הלוואות? חולמים להגיע לשלווה כלכלית? מתחילים לחיות נורמאלי!

מהן הטעויות הכלכליות הנפוצות שמהן חשוב להימנע?

מחפשים דרך להגדלת ההון העצמי? איך מגדילים הון עצמי?

תודה שיצרת קשר עם המפתח לכלכלת משפחה

נחזור אליך בהקדם

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: