האם כדאי ללוות לבני משפחה? מה עושים כשהדוד מבקש הלוואה לחג?

אם יצא לכם כסף מבני משפחה, אתם ודאי מכירים את ההרגשה הזו. האם כדאי ללוות כסף מבני משפחה? האם נסתכן בכך? מה חשוב לדעת לפני שפונים ללוות הלוואה מקרובי משפחה? האם זה בכלל כדאי? 

מדובר בנושא מורכב. יש כאן שני צדדים. המשפחה שלנו, זה החלק החשוב ביותר בחיים שלנו. אנחנו לא מחפשים להסתכסך איתם, לגרום להם עוגמת נפש. ובמקביל, אנחנו גם פוחדים לפעמים לסמוך עליהם. אם בסופו של דבר הם יפילו אותנו בפח, אפילו בטעות, אנחנו לא מחפשים להיות הקרבן שלהם! 

בשורות הבאות תקראו על הנושא ותקבלו קצת הדרכה שתעזור לכם.

מה שונה בהלוואות שמלווים לקרובי משפחה?

כאשר אנחנו מדברים על הלוואות, זה בכלל נושא רגיש במיוחד. באתר שלנו תוכלו למצוא הרבה מידע על כך. בכל מקרה אם אתם נותנים הלוואה לכל אדם שהוא, אתם צריכים להיות זהירים מאוד. אתם גם צריכים לחשב מראש האם תוכלו להסתדר גם בלי הכסף הזה. זאת אומרת, גם אם הלווה לא יחזיר בסוף את כל הכסף אתם לא תכנסו לחובות. 

אבל אם אתם מלווים כסף לקרובי משפחה, הכל כבר רגיש יותר ומסובך. במקרה רגיל, אם יהיו לכם בעיות בהחזרים החודשיים והלווה לא יחזיר את הכסף, אתם פשוט פונים לבית משפט וכך מסדרים את העניין בלי להכנס לכך בצורה רגשית. אבל, אם מדובר בקרובי משפחה, אתם לא רוצים להיות ראש בקיר. גם לא נעים לכם ואתם גם מרחמים. אם אתם יודעים שאח שלכם נקלע לחובות, ומכל הכיוונים אנשים רודפים אותו שיחזיר את ההלוואות, אתם לא תהיו אלו שתסבכו אותו עוד יותר ותשלחו אותו לבית משפט. אבל מצד שני, גם אתם לא התכוונתם לתת לו מענק. 

מה שבעיקר מאפיין את ההרגשה כאשר מלווים לקרובי משפחה, זה הקושי לומר לא. אם לוויתם סתם למישהו, זה סיפור אחד. אבל אם זה קרוב משפחה או חבר קרוב, מאוד לא נעים להגיד לא כאשר בן המשפחה מתחנן בכל לשון של בקשה.

מה עושים כאשר קרוב מבקש הלוואה?

  • כאשר פונים אליכם לבקש הלוואה, אתם צריכים קודם כל לחשוב פעמיים. קודם כל, האם אתם תוכלו להסתדר בלי סכום הכסף הזה. אל תעשו שמיניות באוויר כדי ללוות כסף, אם בסופו של דבר אתם חייבים שיחזירו את הכסף שלכם בחזרה. כמובן שלא חכם ללוות כסף כדי שאחר כך תצטרכו אתם בעקבות כך ללוות כסף. 
  • בדקו את המצב הכלכלי של הלווה. אם הוא תקוע עם חובות ופיגורים ואתם המעננה האחרון שלהם, חשבו האם אתם רוצים לתת להם מתנה. כי אתם צריכים לדעת מראש שהכסף הזה לא בטוח יחזור אליכם.
  • אולי אתם יכולים לעזור להם בדרך אחרת! אם אתם מרגישים שלא מתאים לכם להלוות עכשיו כסף, תתגברו על עצמכם ותציעו עזרה בתחום אחר. קודם כל השתתפו בצערם, אולי תוכלו לתת לילדים שלהם מתנות או דברים שחסר להם ולא עולים הרבה כסף. חשבו עליהם.  הם ירגישו את זה.
  • אם אתם כן בוחרים להלוות להם, אל תוותרו על שטר הלוואה. למרות שהלווים הם בני משפחתכם האהובים ואתם סומכים עליהם. למען הסדר הטוב אל תסתבכו. תחתמו שניכם על הסכום המדויק ועל מועד הפירעון.
  • בקשו מהלווים שלא לספר על מתן ההלוואה. לא חסר לכם למצוא את עצמכם מוצפים בלווים ובבקשות חוזרות ונשנות. 

אנו במפתח לכלכלת המשפחה נשמח לתת לכם מענה בכל מה שנוגע למצב הכלכלי שלכם בבית ובמשפחה. 

אני מעוניין לפגוש יועץ כלכלי בכיר של המפתח לכלכלת המשפחה שיעזור לי להתנהל נכון מבחינה כלכלית.

השאירו פרטים ונחזור אלכם
פרטיך ישמשו לצורך קבלת הצעת מחיר, בכפוף לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות של האתר

למה חשוב כל כך ללמוד על התנהלות כלכלית נכונה?

מחפשים לחיות נכון? קודם כל מסדרים את הניירת המשפחתית

איך כדאי להתנהל נכון מבחינה כלכלית?

יש לכם הרבה הלוואות? חולמים להגיע לשלווה כלכלית? מתחילים לחיות נורמאלי!

מהן הטעויות הכלכליות הנפוצות שמהן חשוב להימנע?

מחפשים דרך להגדלת ההון העצמי? איך מגדילים הון עצמי?

תודה שיצרת קשר עם המפתח לכלכלת משפחה

נחזור אליך בהקדם

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: