חולמים לקנות דירה חדשה מקבלן? מרתיעה אתכם עליית מדד תשומות הבניה?

אתם באותה סירה של כל רוכשי הדירות החדשות. מדינת ישראל ראתה את המצוקה של רוכשי הדירות החדשות והיא מתכוונת לעשות סוף לכל הסיפור הזה של מדד תשומות בנייה יקר כל כך. אבל, השאלה היא איך בדיוק. הרי הקבלנים עלולים להפסיד את כספם במקרה בו הם מדד תשומות הבניה לא יחשב להם את מה שמגיע להם. אז בואו נדבר על זה. 

מה זה בכלל מדד תשומות הבניה? 

הקבלנים מחליטים את מחיר הדירות שהם מוכרים, על פי הערכת שמאי שמעריך את שווי הקרקע ואת עלויות הבניה. אבל, איך הם יכולים לקבוע מראש מה יהיה גובה ההוצאות שלהם עבור בניית פרויקט, בעוד שבניית פרויקט עורכת כמה שנים טובות ומחירי החומרים, השכר לשעת עובד וכל הנלווה לבנייה עלול להשתנות אלף פעמים. בדיוק בשביל זה קיים מדד תשומות הבניה. מדד זה מעריך את הממוצע של עלויות הבניה על פי המחירים במשק הישראלי. נו, ואיך המדד משפיע על מחיר הדירה, הרי הרוכשים כבר העבירו את הכסף לקבלן. 

אז נכון. הכסף שהרוכשים כבר העבירו, אין עליו הצמדה למדד תשומות הבניה, אבל כל שאר יתרת החוב שיש להם בבנק, צמודה למדד תשומות הבניה. ועל כל עלייה במדד, הקבלן משלם יותר, אבל גם מקבל זאת חזרה, מהרוכשים. 

למה מדד תשומות הבנייה קופץ בלי רחמים?

הגרפים של מדד תשומות הבניה נמצאים בעליה מפחידה, והם עולים בלי להתחשב ברוכשי הדירות האומללים שרכשו דירות לפני כמה שנים ולא חלמו שההחזר החודשי של המשכנתא יתייקר בכל כך הרבה. 

המדינה ראתה את הצורך ונחושה לעשות שינוי. 

איך בדיוק אפשר לשנות את מדד תשומות הבניה, אם המחירים לא מפסיקים לעלות? 

המדינה מתכוונת לשנות את ההגדרה של מדד תשומות הבניה. עד היום הממשלה חישבה במדד תשומות הבניה גם את עליית מחיר הקרקע. אבל בפועל, הרוכשים לא אמורים לשלם על עליית ערך הקרקע, כי הרי הקבלן לא משלם על כך שקל. לכן, המדינה מתכוונת להוריד את מדד ערך הקרקע ממדד תשומות הבניה, ולהשאיר רק את מדידת עלויות הבניה. מה שאומר שמדד תשומות הבניה ימשיך לעלות, אבל בצורה הגיונית יותר. 

איך הקבלנים מגיבים על זה? 

הקבלנים… בדיוק כמו כל עובד שמודיעים לו על הרעת תנאים. הם ממש מוחים על צעד זה של המדינה וטוענים שלא רק שהוא לא יהיה יעיל, אלא הוא יגרום את ההפך הגמור. מאחר והקבלנים לא יוותרו ויקחו מלכתחילה מחיר יקר יותר, עבור כל דירה אותה הם מוכרים. 

מתלבטים אם לרכוש עכשיו דירה או לחכות להכרעת הממשלה? מבולבלים לגמרי? הקליקו כאן כדי שהמומחים של חברת המפתח לכלכלת המשפחה תעשה לכם סדר ותתן לכם יד בדרך המורכבת של רכישת דירה בצורה בטוחה ושווה.

השאירו פרטים ונחזור אלכם
פרטיך ישמשו לצורך קבלת הצעת מחיר, בכפוף לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות של האתר

למה חשוב כל כך ללמוד על התנהלות כלכלית נכונה?

מחפשים לחיות נכון? קודם כל מסדרים את הניירת המשפחתית

איך כדאי להתנהל נכון מבחינה כלכלית?

יש לכם הרבה הלוואות? חולמים להגיע לשלווה כלכלית? מתחילים לחיות נורמאלי!

מהן הטעויות הכלכליות הנפוצות שמהן חשוב להימנע?

מחפשים דרך להגדלת ההון העצמי? איך מגדילים הון עצמי?

תודה שיצרת קשר עם המפתח לכלכלת משפחה

נחזור אליך בהקדם

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: