חשיבות ביטוח חיים

אנשים רבים טוענים שלא חשוב לעשות ביטוחים שונים, הם לא מבינים גם ככה בכל רזי הביטוח, מה צריך לעשות, מה כלול בכל ביטוח וכו', לכן הם משתדלים לחשוב חיובי מעדיפים לא לחשוב על מקרים בהם ביטוח יכול לעזור להם, כתוצאה מכך, מספר המבוטחים בביטוחי חיים וכדו' הוא נמוך בצורה משמעותית לעומת ביטוחים על רכוש וכו'.

כך קורה מצב שבן אדם מבטח את דירתו בתוספת כל תכולתה, מבטח את רכבו, אבל לעצמו הוא לא דואג לביטוח חיים, אין לו ביטוח על אובדן כושר עבודה והוא עצמו "ערום" מביטוחים… כך יוצא במקרה שבן אדם שמכניס 10,000 ש"ח כל חודש, נפטר לפני גיל הפנסיה, משפחתו מתמודדת, בנוסף לכל הכאב עם מחסור כלכלי חודשי על סך 10,000 ש"ח (במצטבר הסכום הוא גדול ויכול להגיע למיליון ש"ח ומעלה). 

לעומת זאת, ביטוח רכב מבטח סכום קטן משמעותית, עלות רכב היא קטנה יותר מעלות אובדן כושר עבודה או כיסוי לביטוח חיים, רבים מתמודדים עם אובדן כושר עבודה, עם הם לא היו מבוטחים הם היו נאלצים להתמודד עם מחסור כלכלי חמור. 

מה עושים במקרים כאלו? איך אלמנה מתמודדת עם הצורך לפרנס את ביתה? מה עושה אדם שאיבד כושר עבודה ואין לו כסף למחיה? אז לפעמים יש מי שיפנה לרווחה או לגורם אחר שיסייע למתמודדים, אך לפעמים הגלגל הוא בלתי נמנע, אנשים נכנסים לחובות, לוקחים הלוואות בשביל לכסותם וזה עצוב מאוד.

מהם הביטוחים המכסים מקרה מוות / אובדן כושר עבודה?

ביטוח חיים סטנדרטי

בביטוח זה, במקרה של מות המבוטח, היורשים מקבלים סכום בגובה שסוכם מראש, הביטוח משלם להם את סכום הכסף שנקבע כשאליו מוצמד מדד המחירים לצרכן (ביטוח זה תוכלו לעשות אצל סוכני וחברות ביטוח).

ביטוח חיים – משכנתא

לא ניתן לקבל משכנתא ללא הצטרפות לביטוח חיים, הבנק רוצה לקבל את כספו גם במקרה בו הלווה נפטר. בביטוח זה, הסכום המתקבל יהיה בהתאם לשווי הנכס הממושכן או על פי יתרת חוב המשכנתא לבנק, על פי מה שסוכם מראש עם הביטוח. ביטוח זה לא מממן את מה שביטוח החיים הסטנדרטי מממן, הוא מכסה את המשכנתא ותו לא (ביטוח זה תוכלו לעשות אצל סוכני וחברות ביטוח ואצל הבנק).

ביטוח פנסיית שאירים

לביטוח זה תוכלו להצטרף במסגרת קרן הפנסיה שלכם, במסגרת קרן המנהלים שלכם:

בקרן המנהלים ביטוח זה הוא בעצם חלק מביטוח המנהלים, במקרה בו נפטר המבוטח, יורשיו מקבלים מחברת הביטוח סכום חד פעמי אשר המבוטח קבע מראש.

בקרן פנסיה, פנסיית שאירים מבטיחה קצבה חודשית במקרה של מות המבוטח/ פרישה לפנסיה, גם כאן הסכום המדויק נקבע מראש עם המבוטח על פי נתוניו האישיים.

ביטוח אובדן כושר עבודה

בביטוח זה המבוטח מבוטח מפני אובדן היכולת לעבוד, בתנאי שהוא נגרם כתוצאה מתאונה או רקע רפואי אחר. ביטוח אובדן כושר עבודה מכסה לא יותר מ 75% מגובה ההכנסה המבוטחת, את הקצבה החודשית על אובדן כושר עבודה המבוטח מקבל עד לגיל פרישה, כאן יש הבדלים בתנאים בהתאם למקום הביטוח:

ביטוח אובדן כושר עבודה בקרן הפנסיה, מבטח רק מקרי נכות, אם הבן אדם לא כשיר לעבוד במקצועו אך הוא עדיין כשיר לעבוד במקום אחר, הוא ישלח לעבוד במקום אחר ולא יפוצה על אובדן המקצוע שלו (אם קלדנית איבדה את יכולות ההקלדה עקב דלקות חוזרות בשורש כף היד, היא יכולה לעבוד במשהו אחר שלא ידרוש עבודה עם שורש כף היד).

ביטוח מנהלים מעניק כיסוי למקרה של אובדן כושר עבודה מקצועית, גם אם המבוטח עדיין יכול לעבוד עבודה אחרת, הוא מקבל פיצוי על איבוד היכולת לעבוד במקצוע שלו (בביטוח כזה קלדנית תקבל פיצוי על כך שהיא לא יכולה להיות יותר קלדנית והיא כמובן תוכל לעבוד בעבודות אחרות).

אז כמה זה יעלה לכם?

עלות ביטוח חיים משתנה מאדם לאדם, כל אדם ישלם בהתאם למצבו הבריאותי, לגילו ולנתוניו הנוספים.

מי שעובד בעבודות מסכנות חיים עם מכשירים מסוכנים ישלם תעריף גדול יותר בשל הסכנה היומיומית הנשקפת לחייו, מי שמעשן ישלם יותר, מי שמבוגר יותר ישלם יותר, וכן הלאה והלאה… 

את התשלום לביטוח חיים תוכלו לבצע באיזה מסלול שתבחרו: מסלול פרמיה קבועה ומסלול פרמיה משתנה, לרוב נעדיף את המסלול הקבוע על פני המשתנה שמשתנה ומתייקר עם הגיל והנתונים…

המאפיין של הפרמיה הקבועה הוא הקביעות, המחיר נשאר קבוע לכל החיים, הוא כן משתנה בצורה לא משמעותית בהתאם למדד המחירים לצרכן, אך הוא בעל סכום קבוע יחסית, לכן מובן למה פרמיה זו היא יקרה יותר בהשוואה לפרמייה המשתנה, הרי בפרמייה המשתנה התשלום הוא לפי גיל המבוטח, עם הגיל עולה גם המחיר, מתחילים בסכום נמוך ומסיימים במחיר גבוה, כאן מתחילים במחיר מסויים ומסיימים באותו מחיר (שהוא נמוך משמעותית ביחס למחיר הסופי בפרמיה המשתנה).

אופן התשלום לשאירי המבוטח (או במקרה של אובדן כושר עבודה שאז התשלום הוא למבוטח עצמו) הוא בהתאם לסוג הביטוח, יש ביטוחים עבורם ניתן לקבל את התשלום כקצבה חודשית ויש ביטוחים בהם הסכום שינתן יהיה חד פעמי בלבד. לפני שאתם מצטרפים לפוליסה מסויימת, בררו מהם התנאים שלה, האם הם מתאימים לצרכי המשפחה וכו'.

השאירו פרטים ונחזור אלכם
פרטיך ישמשו לצורך קבלת הצעת מחיר, בכפוף לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות של האתר

אין לכם עבודה? ככה נכון לחפש עבודה!

רוצים למשוך כסף מקרן פנסיה או מקרן השתלמות? למה לא כדאי למהר?

רוצים למשוך את הכסף מקרן השתלמות? אתם יכולים להיות פטורים ממס!

איך מקבלים החזר כספי מרשות המיסים? בכתבה הבאה תקבלו מענה!

רוצים להצליח בעסק שלכם? ספקו שירות טוב!

מעסיקים עובדים? איך תערכו ראיון עבודה דרך הטלפון?

תודה שיצרת קשר עם המפתח לכלכלת משפחה

נחזור אליך בהקדם

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: