כיצד תבדקו את הציון של דו"ח נתוני האשראי שלכם? כך תרוויחו כסף!

אם אתם מעודכנים בחדשות הבנקאות, כבר יותר משנתיים קיים מאגר נתוני אשראי והבנק יכול לדעת עליכם כל מה שרק לא תרצו שהוא ידע. במאגר נתוני אשראי הבנק יכול לראות את המצב הכלכלי שלכם בהיקף מלא. אילו הלוואות לקחתם על עצמכם, על כמה כסף, אילו ריביות קיבלתם מהבנק, באילו מסלולים שילבתם את ההלוואות, האם יש לכם הוראות קבע והיכן, כמה צ'קים הפקדתם בבנק וכו'. 

מה מערכת נתוני האשראי אומרת עליכם בתכל'ס?

התפקיד הרשמי של המערכת היא, לדרג אתכם. ככל שתהיו ברמת סיכון נמוכה יותר, תקבלו תנאים טובים יותר מהבנק. אבל אל תטעו לחשוב. זה לא בהכרח קשור ישירות למצב הכלכלי שלכם. זאת אומרת, אם אתם מסודרים כלכלית באופן כללי, זה לא מבטיח לכם שאתם מדורגים במקום גבוה. למה? מכיוון שרמת הסיכון שלכם מבחינת הבנק קשורה להתנהלות הכלכלית שלכם. אמנם אם אתם במצב כלכלי מחפיר, ודאי שאינכם מדורגים במקום טוב. אבל אם אתם במצב כלכלי משופר, אתם עדיין צריכים לשמור על עצמכם שלא להתנהג מבחינה פיננסית בצורה לא מספיק מחושבת ומסודרת. זה עלול להתנקם בכם בכל התנהלות עם הבנקים.

למה בכלל קיימת מערכת מאגר נתוני אשראי?

מטרת החוק שנחקק בשנת 2016 הייתה לשפר לכם, ללקוחות הבנקים את התנאים שתקבלו בבנק. כאשר תקחו הלוואה מהבנק, אם ההתנהלות הכלכלית שלכם טובה, זכותכם לדרוש תנאים טובים. איך תוכלו לדרוש זאת מהבנק, הרי הבנק הוא הבוס שלכם, אתם לא יכולים  להחליט עליו?! אמנם הוא לא האחראי עליכם ובסופו של דבר שאתם אכן צריכים את הטובה שלו, אבל הכח שלכם הוא, המתחרים שלו. לבנק יש בנקים נוספים מתחרים. הם מתחרים על הלקוחות הטובים. אם אתם מודיעים שאתם רוצים לקבל תנאים כאלו, ויש בנק אחר שמוכן לתת לכם אותם, אם אתם לקוחות בטוחים, כל הבנקים ירצו אתכם. אלו הלקוחות הכי כדאיים. 

אבל אתם לא יכולים לעבוד על הבנק. וזה הרעיון של החוק הזה. הבנק רואה עליכם הכל. 

כיצד תוכלו לקבל את דו"ח האשראי שלכם?

היכנסו למערכת נתוני האשראי של בנק ישראל ואתם יכולים פשוט להוריד את הדו"ח. את הפעולה הזאת אתם רשאים לעשות אחת לשנה ללא עלות. אם תרצו לעשות  זאת פעם נוספת, תשלמו על כך 50 ש"ח. קחו בחשבון שבמסמך שתוציאו לא יהיה רשום את הדירוג הסופי שלכם. את זה יעשה כל בנק בעצמו על פי החלטותיו ושיקול דעתו. אתם רק תוכלו לקבל מידע מה המצב שלכם באופן כללי.

רוצים בכל אופן לדעת את הדירוג שלכם במדויק?

הורידו את האפליקציה של אחד הגופים הממונים על הדירוג בשוק. כך תגלו היכן אתם מדורגים מבחינתם.

כמה מילים לסיום,

החוק הזה יעזור לכם אם אתם מתנהלים טוב בבנק. וכן יעודד אתכם להשתפר. כך תקבלו תנאים טובים מהבנק כאשר תרצו לקבל הלוואה מהבנק. אם לעומת זאת אתם לא מצב כלכלי משופר ומסובכים כלכלית, החוק הזה ירע את התנאים שלכם. היזהרו ממנו.

אנו בחברת המפתח לכלכלת המשפחה כאן כדי לעזור לכם להגיע לדרגת סיכון נמוכה שתביא אתכם לתנאים טובים ולהתנהלות כלכלית נבונה. אנו בטוחים כי כאשר המצב הכלכלי שלכם בטוח, אתם מרגישים חיים רגועים ושמחים. 

אני רוצה לקבל מידע וסיוע אישי כדי להגיע למצב כלכלי משופר יותר. 

השאירו פרטים ונחזור אלכם
פרטיך ישמשו לצורך קבלת הצעת מחיר, בכפוף לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות של האתר

למה חשוב כל כך ללמוד על התנהלות כלכלית נכונה?

מחפשים לחיות נכון? קודם כל מסדרים את הניירת המשפחתית

איך כדאי להתנהל נכון מבחינה כלכלית?

יש לכם הרבה הלוואות? חולמים להגיע לשלווה כלכלית? מתחילים לחיות נורמאלי!

מהן הטעויות הכלכליות הנפוצות שמהן חשוב להימנע?

מחפשים דרך להגדלת ההון העצמי? איך מגדילים הון עצמי?

תודה שיצרת קשר עם המפתח לכלכלת משפחה

נחזור אליך בהקדם

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: