לקראת השנה החדשה, הדרך לחירות, לחיים כלכליים נוחים ושלווים!

שנה חדשה בפתח. כולנו מייחלים ומתפללים שהשנה הזו תביא אתה ברכה, הצלחה, בריאות ושפע. מי לא רוצה לחיות חיים כלכליים נוחים ורגועים, מי לא מאחל זאת לו ולילדיו?! בפוסט הזה ליקטנו עבורכם טיפים מעשיים שיביאו אתכם להתנהלות כלכלית נבונה ולשלווה המיוחלת.

לקראת תשפ''ב טיפים להתנהלות כלכלית רגועה.

1. חיסכון. אולי נשמע לכם פרדוקסלי לומר, שחיסכון מביא לרוגע כלכלי. הרי לחסוך זה אומר, לחשב הוצאות, לפרגן רק מעט, לא להתפזר, להתנהל בשיקול דעת וכו'. כיצד כל אלו יביאו לשלווה ולחופש כלכלי?

כן, ממש כך. דווקא מהמקום הזה המחושב והאחראי אפשר להגיע למטרה. דמיינו לעצמכם  משפחה שרגילה לקנות כל מה שמתחשק לה, מתי שהיא רוצה ואיך. כמובן שכל יום יוצאים לקניות, בילויים, אטרקציות וכו'. בתת מודע הם כבולים להנאות שלהם. כן, ממש כך. רק באמצעות הנאות הם יגיעו על סיפוקם. אין להם משהו מבפנים שיהנה אותם בלי הנאות מבחוץ. הם לא יודעים לבלות  עם המשפחה שלהם בלי גורם חיצוני. הם כבולים! לא משוחררים! כנראה שבתקופת הקורונה הם לא שרדו. מה הם עשו בבית כל היום עם הילדים שלהם? זה נחשב לשחרור?! 

שלא לדבר על ההלוואות והחובות שמגלגלים בלי תכלית כאשר אין מי שיעצור את הרכבת וייתן סטופ לדבר.

חופש וחירות זה מצב בו האדם לא תלוי בגורם חיצוני. הוא יודע ליהנות ולשמוח גם בלי שיתנו לו כל הזמן חוויות והנאות. ובכלל, מי שכל הזמן חווה הנאות לא יודע להעריך אותן. חוויות קטנות כבר לא נחשבות אצלו. אם חיים בתבונה, מתנהלים בצורה מושכלת ומחושבת, הם ידעו להעריך דברים נחמדים. ויותר מזה, במקום להיכנס לחובות  בגלל תרבות אכילה וחוויות, עדיף מראש להתרגל לסטנדרט חיים שונה. אם משפחה מתנהלת בצורה מושכלת, היא תוכל לשים כסף בצד ולפרגן לעצמה מדי פעם דברים שמעבר לתקציב. יותר מזה, במקום להסתובב ולהשיג הלוואות להוצאות חריגות נוספות, הם ישימו כסף בצד ובזמנים מיוחדים של הוצאות גדולות מאוד כמו חתונה, בר מצווה וכו', הם לא יפלו לסחרחורת החובות. הם יוכלו להמשיך לחיות רגוע ושמח. 

2. ערכו משא ומתן. אם אתם לוקחים הלוואה מהבנק, אל תקבלו את הצעת פקיד הבנק בשקט. התמקחו על הריביות. התנאים שהציע לכם הפקיד הם התנאים הפחות אטרקטיביים, אם תאמרו לבנק שאתם רוצים ריבית כזו וכזו ואם לא, אתם תפנו לבנק המתחרה. רק כך מתנהלים עם הבנק.

גם בחנות ובפרט ברכישת יד שניה תוכלו להתמקח עם המוכרים על המחיר. 

3. סוף להלוואות. אם גם לכם יש מינוס בבנק אתם יכולים להרגיש בנוח, כשליש מהציבור הישראלי לוקח הלוואות מהבנק. לפני שאתם לוקחים הלוואה, תחשבו היטב. לא לוקחים כל יום הלוואות. אל תשעבדו את החיים שלכם על הלוואות חסרות תקנה עם ריבית גבוהה.

4. שימו לב לכוכביות הקטנות. כאשר אתם רואים פרסומת של הנחות, אל תמהרו לחנות. בדקו עד מתי המבצע תקף, מי זכאי להנחה וכמה אפשר לקנות מהמוצר. בדרך כלל החנויות יגבילו אתכם ב 2 יחידות. או שהמבצע יהיה תקף בקניה מעל 100 ש"ח. 

5. ערכו השוואות. ראשית, לא יוצאים לקניות בלי רשימה מסודרת! פונים לסופר גדול ולא למכולת היקרה הקרובה. השוו בין הסופרים הגדולים מי נותן השבוע הנחות ומבצעים טובים יותר.

גם בחשבונות המים והחשמל, השוו בין החברה לבין המונה שלכם.

6. קראו את מכתבי הדואר הנשלחים אליכם. כאשר מגיעים אליכם מכתבים מהבנק, מהפנסיה וכו', פתחו אותם. גם אם אתם טוענים שאינכם מבינים את הכתוב, פתחו ונסו להבין. עם הזמן תתרגלו לנוסח ולמושגים ותבינו את תוכן הדברים. למה כל כך חשוב לקרוא אותם? לפעמים  סכומי עתק מתגלגלים תחת ידיכם ואתם משליכים אותם לפח האשפה. אם למשל קופת הגמל שלכם רוצה להודיע על הטבה חדשה שאתם רק צריכים לחתום עליה ולהירשם, אתם עלולים להפסיד המון כסף אם תתעלמו מן המכתב.

7. מבצעים. לא כל מבצע שראיתם אתם חייבים לממש אותו. גם אם הגיע סוף עונה זה לא אומר שהמחירים אכן ברצפה. אם תשימו לב.  כאשר חנות מפרסמת 50% הכוכביות הקטנות יזכירו לכם שמדובר במחיר הגבוה. ואם יש מבצע של 1+1 אז זה רק במחלקת העודפים משנה שעברה. גם אריזת חיסכון לא מבטיחה  שהמחיר יוצא זול יותר. לפעמים באמת הנחות הן הנחות. רק צריך לשים לב שלא כולם. ולא תמיד.

רוצים לחיות חיים מאושרים? מחפשים את הדרך לחוסן וליציבות כלכלית? אנו במפתח לכלכלת משפחה מזמינים אתכם אלינו! המומחים שלנו יעזרו לכם. אנו נשמע מכם מהן החלומות שלכם ואיך אתם רוצים למצוא את עצמכם בעוד מספר שנים. יחד נחליט על צעדים קטנים אך בטוחים שיביאו אתכם לחיים כלכליים ומשפחתיים נוחים. חייגו עכשיו ואנו נשריין לכם פגישת ייעוץ חינם עם כלכלן בכיר. כי החיסכון שלכם זו ההצלחה שלנו! 

השאירו פרטים ונחזור אלכם
פרטיך ישמשו לצורך קבלת הצעת מחיר, בכפוף לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות של האתר

למה חשוב כל כך ללמוד על התנהלות כלכלית נכונה?

מחפשים לחיות נכון? קודם כל מסדרים את הניירת המשפחתית

איך כדאי להתנהל נכון מבחינה כלכלית?

יש לכם הרבה הלוואות? חולמים להגיע לשלווה כלכלית? מתחילים לחיות נורמאלי!

מהן הטעויות הכלכליות הנפוצות שמהן חשוב להימנע?

מחפשים דרך להגדלת ההון העצמי? איך מגדילים הון עצמי?

תודה שיצרת קשר עם המפתח לכלכלת משפחה

נחזור אליך בהקדם

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: