עזבתם את העבודה? יצאתם לפנסיה? מה קורה לביטוח שלכם?

רבים שואלים: מה קורה עם ביטוח הבריאות לאחר שאני פורש ממקום העבודה ויוצא לפנסיה? וזו שאלה חשובה מאוד שיש לקחת אותה בחשבון לפני הפרישה. חשוב לפעול עבורו מיד לאחר הפרישה. 

פרישה ממקום העבודה מביאה בעקבותיה היערכות וקבלת החלטות רבות ומגוונות. בגלל כל השינויים במקורות ההכנסה, יש לבצע חישוב מסלול מחדש. זה יכול לכלול בניית תקציב מחודש, בחינת תיק הביטוחים, ניצול הטבות מס מהמדינה בעת הפרישה ועניין נוסף וחשוב מאוד, טיפול בעניין ביטוח בריאות שהייתה פעילה עד היום על ידי מקום העבודה.

ביטוח בריאות הוא לא מוצר זול. ולכן, יש לבדוק היטב מהם הכיסויים בפוליסת הביטוח אליה אתם מצורפים. חשוב מאוד לקבל את ההחלטות ברצינות רבה. כיוון שהביטוח בגיל המבוגר מהווה עניין מרכזי יותר בחיים. הרי בגיל זה מתחילות לצוץ בעיות רפואיות והביטוח הוא קריטי לכיסוי כל העלויות הרפואיות. לכן, קריטי לדאוג על המשך הביטוח באופן רציף, מיד לאחר הפרישה. וזאת, כדי לא להגיע למצב בו אתם חשופים ללא ביטוח בריאות ונזקקים לו בדחיפות. הרי במקרה כזה יהיה צורך לעבור תקופת אכשרה חדשה, הדורשת המתנה עד שהביטוח יכנס לתוקף, ומקרים ביטוחיים לא יכוסו בזמן כזה.

הבאנו לכם הסברים על מה שאתם יכולים לעשות בעניין:

1. זכותכם להמשיך ביטוח באופן רציף -

משרד האוצר מחייב את כל סוכנויות הביטוח לאפשר ללקוחות שהגיעו לגיל פרישה ועזבו את עבודתם, להמשיך את הביטוח באופן פרטי. לכן, אם הגעתם לגיל פרישה, דעו שיש לכם את הזכות לעבור מהביטוח של העבודה לביטוח פרטי, באותו ביטוח ובאותם כיסויים, באופן רציף, ללא מילוי הצהרת בריאות חדשה וללא המתנה של תקופת אכשרה חדשה. 

לכן, סביר להניח שתקבלו לביתכם מכתב מחברת הביטוח המודיע על האפשרות של המשכיות הביטוח והאופציה של מעבר לביטוח פרטי. אך זכרו, אם לא תטפלו בעניין עד תום 60 יום, תצטרכו לעבור את כל הפרוצדורה של ההצטרפות, מחדש. 

אנשים רבים נוטים לדחות את ההחלטה שלהם או שהם שוכחים שהאפשרות ניתנת עד שישים יום ולבסוף הם נדרשים למלאות הצהרת בריאות חדשה. אם קיימות בעיות רפואיות, שלרוב קיימות בגיל זה, ייתכן שלא יענו להצטרפות שלכם או שתקבלו תנאים אטרקטיביים פחות. 

כמו כן, אם ההצטרפות תאושר, תידרשו לעבור תקופת אכשרה, שהיא התקופה שבין ההצטרפות עד הכניסה של הביטוח לתוקף. ואז לא תקבלו כיסויים במקרים שתזדקקו להם. בנוסף, יתכן שהמעבר בין הביטוח הקבוצתי לביטוח הפרטי ילווה בעליית פרמיה. תנו לכך את הדעת ופעלו מיידית כדי לחסוך עוגמת נפש מיותרת של הצטרפות מחדש.

2. באפשרותכם להמשיך ביטוח חלקי -

אם קשה לכם כלכלית לשלם לביטוח, ואולי מצב הבריאות שלכם הוא טוב, כדאי לבחון אפשרות של המשך הביטוח באופן חלקי במחיר מוזל יותר. מומלץ לבחון את הכיסויים הניתנים בביטוח הקבוצתי בהשוואה לקופות החולים והתוכניות המשלימות, וכמובן, אל תשכחו לבדוק את איכות הטיפולים וזמינותם. ערכו סדר עדיפויות והתאימו את היקף הביטוח לצרכים הבריאותיים ולגובה התקציב שלכם.

3. באפשרותכם להחליף ביטוח

לרוב, בעת פרישה מהעבודה מסתיימת האפשרות של המשך הביטוח באופן קבוצתי. אך, ישנם ביטוחי בריאות קבוצתיים נוספים שלא קשורים למקום העבודה. אליהם ניתן להצטרף לאחר הפרישה. לדוגמא: חברת אשראי המספקת ביטוח קבוצתי גם לאחר הפרישה.

ביטול ביטוחים מיותרים

לאחר הפרישה, בדקו אם קיימים לכם עדיין ביטוחים הקשורים לעבודה שאין לכם כבר צורך בכך וכעת אתם משלמים עליהם לחינם, לדוגמא: ביטוח אובדן כושר עבודה, תאונות עבודה ועוד. בטלו ביטוחים אלו בהקדם ובדקו אופציות של ביטוחים אחרים שעשויים להיות רלוונטיים למצבכם החדש כדוגמת ביטוח חיים.

פרט חשוב נוסף -

אם יש לכם בן זוג או ילד המצורפים לאותו ביטוח דרככם, הם גם יצאו ממנו ויצטרכו לעבור לביטוח פרטי ויש להתאים לכל אחד מהם את הכיסויים המתאימים לו לפי מצבו האישי. פנו למומחים שיכוונו אתכם בתחום.

השאירו פרטים ונחזור אלכם
פרטיך ישמשו לצורך קבלת הצעת מחיר, בכפוף לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות של האתר

אין לכם עבודה? ככה נכון לחפש עבודה!

רוצים למשוך כסף מקרן פנסיה או מקרן השתלמות? למה לא כדאי למהר?

רוצים למשוך את הכסף מקרן השתלמות? אתם יכולים להיות פטורים ממס!

איך מקבלים החזר כספי מרשות המיסים? בכתבה הבאה תקבלו מענה!

רוצים להצליח בעסק שלכם? ספקו שירות טוב!

מעסיקים עובדים? איך תערכו ראיון עבודה דרך הטלפון?

תודה שיצרת קשר עם המפתח לכלכלת משפחה

נחזור אליך בהקדם

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: