שכירים? רוצים להתפטר? אתם חייבים לקרוא לפני כן את הפוסט הזה!

מרגישים לא מרוצים בעבודה? הבוס לא מספיק מעריך אתכם? המשכורת נמוכה מדי? מצאתם מקום עבודה חדש? אל תהיו פזיזים. לפני שאתם פונים להודיע לבוס על עזיבתכם, אתם צריכים לבדוק את זה ולהתכונן לכך היטב.

הודיעו על כך מראש!

מדינת ישראל דורשת הרבה בתחום הפיטורין. אם לא תודיעו מראש לבוס שלכם על כך שאתם הולכים לעזוב, אתם עלולים למצוא את עצמכם מוזמנים לבית משפט עם חיוב לפיצויים עבור המעסיק על כך שלא הודעתם מראש על עזיבתכם. אפילו אם לא נלך רחוק כל כך, הבוס שלכם לא יהיה חייב לשלם לכם על החודש האחרון אם לא הודעתם על כך מספיק מוקדם. קחו זאת בחשבון.

בדרך כלל חותמים על חוזה בתחילת העבודה. בדקו האם בחוזה לא נרשם כמה ימים לפני עזיבה צריך להודיע. בדרך כלל אם אתם עובדים במקום מספר חודשים, אתם חייבים להודיע על עזיבה מספר ימים על פי מספר החודשים שאתם עובדים במקום. אבל אם אתם כבר עובדים במקום חצי שנה או יותר, כל חודש יחייב אתכם ביומיים וחצי לפני. אם למשל אתם עובדים במקום העבודה שלכם 5 חודשים, תדרשו להודיע על עזיבה 5 ימים לפני כן. 

האם אתם יכולים לקבל פיצויים על התפטרות?

על פי חוק, רק אם הבוס שלכם פיטר אתכם אתם יכולים לקבל פיצויים. לאחרונה עודכן חוק הטוען שגם אם אתם עצמכם ביקשתם להתפטר, תוכלו גם לקבל פיצויים.

איך זה עובד? מדי חודש, כאשר קיבלתם את המשכורת, ניכו ממנה חלק מהכסף לטובת פנסיה וכו. הכסף הזה הוא שלכם. את הכסף הזה תוכלו לקבל.

אין לכם דמי אבטלה!

אם פוטרתם, תוכלו לקבל דמי אבטלה. אבל אם התפטרתם מבחירה, לא תקבלו כל אבטלה.  רק אחרי כמה חודשים תוכלו לבקש לקבל דמי אבטלה. בתקווה שעוד קודם תמצאו עבודה מתאימה.

התייעצו עם רואה חשבון!

פנו לרואה חשבון עם התלוש האחרון שלכם כדי לקבל ימי חופשה הבראה וכו'. גם את הכסף שמחכה לכם בקופת גמל תוכלו לבקש מהמעסיק מכתב המאשר לשחרר עבורכם  את הכסף הנצבר.

הזהרו!
אם חתמתם בחוזה העבודה על כך שלא תעבדו במקום מתחרה, בדקו זאת. אם קבלתם שם סודות מקצוע, מובן מאליו שהבוס שלכם לא יסכים שתעבירו אותם למתחרים. לכן, אם אכן חתמתם על כזה מסמך, אל תתחילו עם זה. אם תפנו לחברה מתחרה ותעבדו שם, אתם עלולים לקבל הזמנה מבית משפט.

כמה מילים לסיום,

שימו לב, אתם ודאי רוצים לדעת שאתם לא מפסידים כסף בעקבות ההתפטרות. בדקו את זה מראש. אל תנהגו בפזיזות. אם מפריע לכם משהו ביחס אליכם או בהתנהלות מסוימת של אחד העובדים, תוכלו לדבר על כך בצורה נעימה ומכבדת. לא כדאי לעזוב מקום עבודה מוצלח ומכניס ללא סיבה מוצדקת. ודאו האם הסיבה שלכם היא אכן כזו. אם כן, פעלו על פי ההוראות שניתנו כאן ורק תרוויחו.

אנו במפתח לכלכלת המשפחה נשמח לעזור לכם בכל מה שנוגע למצב הכלכלי שלכם.

אני רוצה לפגוש כלכלן בכיר שיעזור לי בהתנהלותי הפיננסית ובקבלת הזכויות המגיעות לי. 

השאירו פרטים ונחזור אלכם
פרטיך ישמשו לצורך קבלת הצעת מחיר, בכפוף לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות של האתר

למה חשוב כל כך ללמוד על התנהלות כלכלית נכונה?

מחפשים לחיות נכון? קודם כל מסדרים את הניירת המשפחתית

איך כדאי להתנהל נכון מבחינה כלכלית?

יש לכם הרבה הלוואות? חולמים להגיע לשלווה כלכלית? מתחילים לחיות נורמאלי!

מהן הטעויות הכלכליות הנפוצות שמהן חשוב להימנע?

מחפשים דרך להגדלת ההון העצמי? איך מגדילים הון עצמי?

תודה שיצרת קשר עם המפתח לכלכלת משפחה

נחזור אליך בהקדם

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: