איך תעודת זהות בנקאית יכולה לעזור לכם לחסוך?

אחת לשנה יכול כל בעל חשבון בנק לקבל דו"ח הקרוי "תעודת זהות בנקאית". ניתן להנפיק אותו באמצעות אתר הבנק או שהוא יגיע אליכם בדואר. בדו"ח זה תוכלו למצוא מראה פיננסית – הדו"ח מציג בצורה ברורה מה המצב הכלכלי של בעל החשבון. חשוב להיעזר במידע המתקבל ולייעל את המערכת הפיננסית האישית.

איך תעודת הזהות הבנקאית יכולה להביא לחיסכון?

מי שחכם, שינצל את ההזדמנות שיש לו מידע פיננסי זמין על עצמו ויערוך סדר כלכלי. בדו"ח ניתן לראות את כל המידע הנחוץ.

אז מה כדאי לבדוק בדו"ח?

  • כדאי לבדוק איך החשבון מוגדר בכלליות. מי מוגדר כבעל החשבון, מי מורשה חתימה, אם יש צורך הוסיפו או הסירו כפי הצורך.
  • בחנו את יחס גובה הכספים שאתם מוציאים באשראי לעומת גובה הכספים שיש לכם בחסכונות שונים. האם זה מאוזן? הרי אם יש לכם חיסכון, אתם מקבלים עליו ריבית ככל שהוא מצטבר. אם אתם מושכים מהאשראי, אתם משלמים אשראי ומשלמים עליו ריבית. בסופו של דבר, אם לא מתנהלים בצורה מאוזנת כלכלית, לפתוח את החסכונות לא יהיה פתרון. יש צורך באיזון כלכלי, אחרי שרואים שהאיזון הכלכלי נשמר, ניתן לשקול את כדאיות שבירת החסכונות לצורך כיסוי המינוס.
  • ערכו השוואה בין שווי הנכסים שיש לכם לבין גובה החובות שלכם. האם יתרות הזכות שוות ליתרות החובה? האם שווי הנכסים שווה לגובה ההלוואות או שהוא יורד מהם?
  • ערכו השוואה בין ההכנסות להוצאות החודשיות, האם אתם מוצאים איזון? אולי יש תקופות בשנה שרק בהן אתם מוצאים את עצמכם עם הוצאות והכנסות לא מאוזנות? נסו להתארגן לפני כל תקופה כזו והקציבו לו תקציב נוסף למימון ההוצאות הנוספות.
  • בדקו מהם תנאי ההלוואות שלכם. האם תנאי ההלוואה נוחים? האם אתם יכולים לקבל תנאים נוחים יותר? אם תעודת הזהות הבנקאית שלכם מצביעה על נתוני אשראי נוחים והדבר נראה אפשרי, מחזרו את תנאי ההלוואה שלכם לתנאים נוחים יותר.
  • בדקו אם יש לכם נקודת יציאה מההלוואה שלכם. נקודת יציאה מאפשרת לכם לפרוע את ההלוואה לפני סיום תקופתה מבלי לשלם קנס על הפירעון המוקדם.
  • בחנו אם מסגרת האשראי מתאימה לצרכי משפחתכם. יש פעמים שמסגרת האשראי גדולה מדי וכך יש סיכוי ליפול לתהום גדולה יותר. גם מסגרת אשראי קטנה מדי לא טובה ומחייבת את הלקוח במקרה של חריגה בריבית גבוהה. בדקו האם המסגרת מתאימה לכם. אם אין לכם צורך במסגרת אשראי, אולי ישתלם לכם לבטל אותה. זה יחסוך לכם את עלות העמלה שאתם משלמים על הקצאת אשראי. נסו להקטין את עלות הריבית במקרה של חריגה קטנה, אם תזכרו שמסגרת אשראי היא לא פתרון לבעיית מזומנים כבר יהיה לכם קל יותר בהחלטות שלכם.
  • אם יש לכם תיק השקעות, בדקו מה גובה דמי הניהול שאתם משלמים עבור ניהולו. דמי ניהול אפשר להוזיל, נסו לנהל על כך משא ומתן.
  • אם אתם מאלה שאין להם מינוס בבנק, כדאי שתבדקו אם החשבון שלכם מזוכה על כך. האם אתם מקבלים ריבית על ה"אשראי" שהצבתם לבנק? אם לא, שיקלו להשקיע את הכסף בתיק השקעות או בפיקדון שיניב לכם רווח טוב יותר.
  • בדקו אם משתלם לכם להחליף חבילת עמלות. הרי על העמלות משלמים בחבילות בהן משלמים מראש על מספר פעולות. יש עמלות על פעולה בערוץ ישיר ויש עמלות על פעולת פקיד. בדקו במה אתם משתמשים יותר ואם ישתלם לכם להחליף חבילה.

בהצלחה!

השאירו פרטים ונחזור אלכם
פרטיך ישמשו לצורך קבלת הצעת מחיר, בכפוף לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות של האתר

האם עוברים להשתמש רק בכרטיסי אשראי?

מחפשים תחום עבודה חדש? קדימה, הצטרפו אלינו

רגע לפני שאתם לוקחים הלוואה ונכנסים לחובות… חשוב שתדעו כמה דברים

יש לכם כרטיס אשראי? מה חשוב שתדעו עליו?

איך מצמצמים את השימוש בכרטיס אשראי?

בשורה טובה יצאה לאור, יותר לא תשלמו על מעבר לבנק אחר!

תודה שיצרת קשר עם המפתח לכלכלת משפחה

נחזור אליך בהקדם

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: