המדריך לפתיחת חשבון בנק

מי מסתדר היום בלי חשבון בנק? קיום חשבון בנק הוא חשוב להתנהלות פיננסית נוחה וקלה, בעזרת חשבון בנק אפשר "לאחסן" כסף, להפקיד משכורות וקצבאות שונות. החיים הכלכליים נראים שונים אם אין חשבון בנק…

מה תוכלו לעשות אם יש לכם חשבון בנק?

  • "לאחסן" את הכסף ללא חשש מגניבה.
  • להפקיד כסף לחשבון ולקבל כספים ממקורות שונים כמו ביטוח לאומי, משכורת וכו'.
  • להוציא כסף מחשבון הבנק על ידי משיכה ממכשיר כספומט.
  • לבצע תשלומים למוסדות שונים על ידי הוראת קבע / העברה בנקאית / כרטיס אשראי ודומיהם.
  • חשבון בנק מאפשר מסגרת אשראי לצורך היומיומי של בעל החשבון על פי רצונו (ניתן לקבל הלוואות או למשוך יותר כסף ממה שקיים בחשבון).
  • כמובן שאם יש לכם חשבון בנק, תוכלו גם לפתוח חשבון חיסכון, תוכלו להשקיע את כספכם ולהביא להון רב יותר.

ידעתם שיש דברים שהם מחובתו של הבנק?

במעמד פתיחת חשבון הבנק צריך לפתוח חשבון לכל אחד שדורש (ביתרת זכות), אם הבנק מסרב כנראה צריכה להיות לו סיבה מאוד מוצדקת. בנוסף, אם בעל החשבון מבקש כרטיס כספומט ו/דיירקט (כרטיס בו החיוב היורד הוא באופן מיידי) הבנק צריך לאפשר לו זאת, לכל לקוח יש זכות להשתמש בשירותי הבנק כמו שימוש בהוראת קבע, כספומט, מידע אונליין ומידע אישי בשירות עצמי.

שלא תבינו לא נכון, הבנקים רוצים שתפתחו את חשבון הבנק שלכם אצלם, הם מפרסמים, יוצאים בהטבות ומשקיעים כסף לא מבוטל כדי שיגיעו אליהם לקוחות חדשים, אם משהו לא ברור לכם, אם יש לכם שאלה או כל אי הבנה, בבנק יזדרזו לתת לכם מענה שיספק אתכם, אל תמנעו מעצמכם מידע שרציתם לקבל.

שתי ההנחיות שכדאי לכם לדעת עליהם: 

  1. גילוי נאות ושקיפות מלאה, הבנק צריך להיות אמין ולא להטעות את לקוחותיו, לקוח צריך לדעת מה אפשרויות החשבון שלו וכל הנלווה לכך.
  2. אסור לבנק לתת שירות כתנאי לשימוש בשירות אחר (כמו לתת משכנתא בתנאי שלוקח ממנו הלוואה לכיסוי המינוס).

אז איך פותחים חשבון בנק?

ארבעה צעדים לפתיחת חשבון בנק

צעד ראשון – בוחרים את הבנק 

ההמלצה שלנו היא לבדוק מה מציעים שירותי הבנקים השונים, מה גובה העמלות לפעולות בסיסיות בבנקים השונים, איזה בנק יהיה לכם הכי נגיש וזמין, להשוות מה דורשים ממכם כדי לפתוח חשבון בנק. אם אתם אזרחים ותיקים / סטודנטים / משרתים בשירות המדינה  או עולים חדשים, בדקו איזה בנק מציע לכם תנאים מועדפים יותר, אולי לא כולם יודעים, אבל יש בנקים המעניקים תנאים מועדפים לעוסקים ברפואה / הנדסה / הוראה ועוד, בררו האם המקצוע שלכם רשאי לקבל תנאים מועדפים, כן, פשוט לעשות סקר שוק, זה יכול להיות טיפה מייגע, אבל תוכלו להיעזר בחברים וקרובי משפחה שישמחו לעזור. 

אחרי שיש לכם מידע רב כל כך, אתם יכולים לבחור את הבנק המועדף עליכם.

בכל הבנקים יציעו לכם לבחור באחד מהמסלולים הבאים:

מסלול בסיסי – בהצטרפות למסלול זה תקבלו חבילה הכוללת שימוש חודשי של עד 10 פעולות בערוץ ישיר ועד פעולה אחת על ידי פקיד. חבילה זו תעלה לכם לא יותר מ 10 שקלים.

מסלול מורחב – בהצטרפות למסלול זה תקבלו חבילה הכוללת שימוש חודשי של עד 50 פעולות בערוץ ישיר ולא יותר מ 10 פעולות המבוצעות על ידי פקיד. חבילה זו תעלה לכם מחיר גבוה יותר ממחיר החבילה הבסיסית.

שימו לב לזה, זה יכול לעזור לכם בבחירה, אם תרצו תוכלו לראות כמה שילמתם עבור עמלות הבנק בחודשים האחרונים, כך תוכלו לדעת מהי החבילה שתתאים לצרכי החשבון שלכם.

צעד שני – בדקו מהם התנאים לניהול חשבון בנק

בדקו מה תוכלו לקבל מהבנק (כרטיסי אשראי, צ'קים וכדו', מי שחשבון הבנק שלו היה מוגבל, הבנק יכול לסרב להנפיק לו כרטיס אשראי), כמה יעלו לכם העמלות על השירותים שתקבלו, כמה מסגרת אשראי הבנק מסכים לתת לכם (אל תתפתו למסגרת אשראי גדולה), מה גובה הריביות והעמלות על השירותים שכנראה תזדקקו להם (מי שיודע שיש לו השקעות וכו').

בדקו אם העמלות קיימות בכל מצב או שאם תשתמשו בשירות עצמי העמלות ישתנו, חשוב לבדוק כמה יעלה לכם שירות האונליין של הבנק.

צעד שלישי – התמקחו

כן, גם על תנאי החשבון וגובה העמלות שלו ניתן להתמקח, ניהול משא ומתן צריך להיעשות בצורה נבונה ומושכלת, נסו לבקש הנחה, אם יהיה לכם מידע על גובה עמלות שדורשים בבנק אחר יהיה לכם יותר קל, תנסו, אין לכם מה להפסיד.

צעד רביעי – פתחו חשבון בנק

זהו, אתם סגורים על זה, אתם יודעים באיזה בנק אתם רוצים לפתוח חשבון, אז קדימה! נשאר לכם העניין הטכני, מילוי טפסים וחתימה על מסמכים שונים (שימו לב שאתם חותמים על טפסים המקצים תנאים המתאימים למה שנאמר לכם).

שימו לב, בפתיחת חשבון תצטרכו את תעודת הזהות שלכם, אל תשכחו להביא אותה איתכם.

אל תיבהלו, הפקיד בבנק יכול לשאול אתכם שאלות לא קשורות ואם לא תענו עליהן התהליך יתעכב, אנחנו מעדכנים אותכם כבר עכשיו, השאלות הן לצורך זיהוי ואל תתייחסו אליהן בחשדנות רבה מדי. יש בנקים מאוד מפותחים בתחום הדיגיטל, בהם תוכלו לפתוח חשבון בנק ללא צורך בהגעה לסניף… עשו מה שנוח לכם.

בהצלחה!

השאירו פרטים ונחזור אלכם
פרטיך ישמשו לצורך קבלת הצעת מחיר, בכפוף לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות של האתר

האם עוברים להשתמש רק בכרטיסי אשראי?

מחפשים תחום עבודה חדש? קדימה, הצטרפו אלינו

רגע לפני שאתם לוקחים הלוואה ונכנסים לחובות… חשוב שתדעו כמה דברים

יש לכם כרטיס אשראי? מה חשוב שתדעו עליו?

איך מצמצמים את השימוש בכרטיס אשראי?

בשורה טובה יצאה לאור, יותר לא תשלמו על מעבר לבנק אחר!

תודה שיצרת קשר עם המפתח לכלכלת משפחה

נחזור אליך בהקדם

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: