מתלבטים אם לעבור לגור לבד?

ישראלים לא מעטים ממשיכים לגור בבית ההורים גם אחרי שהם עוברים את הגיל שהם צריכים את ה"סינר המגונן של אמא". הרבה ממשיכים לגור בבית ההורים עד שהם מסיימים לימודים, חלק ממשיכים לגור שם גם אחרי שיש להם תואר ביד. מתי נכון לעבור לגור לבד?

ישראלים לא מעטים ממשיכים לגור בבית ההורים גם אחרי שהם עוברים את הגיל שהם צריכים את ה"סינר המגונן של אמא", הרבה ממשיכים לגור בבית ההורים עד שהם מסיימים לימודים, חלק ממשיכים לגור שם גם אחרי שיש להם תואר ביד.

מה נכון לעשות? אין ספק שמגורים בבית ההורים מביא לחיסכון כלכלי. אך האם זה נכון? לא לכל אחד יש את האפשרות לגור בבית ההורים. יכול להיות שיש הרבה שהיו שמחים לעשות את זה אך הם חוששים מהעצמאות הכלכלית שתוטל עליהם בניהול הבית החדש.

אז אם אתם קוראים את הכתבה במן שאתן מחפשים דירה טובה לשכירות. כדאי שתעצרו רגע וקחו כמה טיפים. דבר ראשון, לגבי הדירה, חפשו לשכור דירה לפרק זמן ארוך. יכול להיות שתכננתם את המגורים העצמאיים כזמניים. אך שימו לב, לעבור דירה זה לא פשוט, אם אתם לא סגורים על זה, אל תעשו את זה. להיסחב סתם לתקופה קצרה, זה חסר תועלת. חשוב שתדעו לפני שאתם עוברים מהי תקופת השכירות שאתם רוצים.

מה גובה השכר שלכם? האם הוא מאפשר לכם מגורים עצמאיים?

בדקו לכמה כסף תזדקקו כדי לשכור דירה באופן עצמאי. מחירי השכירות הגבוהים יחד עם עלות המחיה המתייקרת גם היא, לא מאפשרים, במקרים רבים, מעבר לדירה גדולה או יקרה יותר. לכן, חשוב לבדוק מה גובה השכר הקבוע. יש לבדוק, אולי כדאי לעבור לעיר פחות מרכזית, לשלם שכירות נמוכה יותר ולנסוע לעבודה מדי יום או למצוא עבודה אחרת, בקרבת מקום. כשעוברים לגור לבד צריכים לוודא כמה שאפשר שיש מניין לשלם את ההוצאות החדשות, שהשכר הוא קבוע ולא משתנה, שההוצאות משאירות חלק נכבד מהמשכורת, לא כדאי שהוצאות השכירות יהיו גבוהות יותר משליש משכורת שלכם. אם זה המצב נסו לבחון פתרונות נוספים. 

נסו לחשב מהן ההוצאות השוטפות שיהיו לכם

הוצאות מגורים כוללות הוצאות נוספות מעבר להוצאות השכירות. מתווסף צורך לשלם על חשבונות מים, חשמל, גז, ארנונה ועוד. כדאי לבדוק מהי העלות הכוללת של כל ההוצאות הללו, אם אתם טריים בנושא, תוכלו להיעזר בקרובים ומכרים שישמחו לתת השערה כמה בערך עולה לאחד שחי כמוכם לשלם על החשבונות הללו. מה שאנשים אחרים אומרים, קחו בערבון מוגבל וכל סכום שנאמר לכם, חשבו סכום טיפה גבוה יותר.

חוץ מהוצאות החשבונות השוטפים, גם המזון עולה. תצטרכו להעריך גם את עלות סל המזון שלכם, לצורך כך תוכלו להיעזר באתרים המיועדים להשוואת מחירי סלי מזון. בדקו מה אתם קונים מדי שבוע ונסו להעריך את המחיר המתקבל. סל מזון יכלול בתוכו גם מוצרי צריכה  שהם לא מוצרי מזון כמו נייר סופג, שמפו וכו'.

הרכיבו סולם עדיפויות לצרכים שלכם

אם עד היום הייתם רגילים לגור אצל ההורים ולחסוך בהוצאות המחיה, אך בהוצאות אחרות לא הייתם עם חשבון, הגיע הזמן לעשות סדר. בנו לעצמכם סולם עדיפויות בו תרכיבו את ההוצאות החשובות לכם בסדר יורד. אולי אפשר לוותר על מנוי לבריכה לצורך מימון חיבור אינטרנטי? בדקו מה מתאים לכם יותר ומה פחות. האם אתם חייבים להחזיק רכב או שאתם מסתדרים בתחבורה ציבורית? על כל זה כדאי לחשוב כדי לדעת להתארגן לכך בצורה מיטבית ככל הניתן. חשבו גם הוצאות חריגות כמו הוצאות על מתנות, אירועים וכו', זה ייתן לכם אינדיקציה לראות שכל ההוצאות החריגות שלכם הן בכלל לא הוצאות זניחות. הכל מחושב ויוצא מהכיס שלכם… 

אנו ממליצים להתארגן מראש ולהקציב סכום בצד, עבור ההוצאות הנוספות שפחות נחשבות…

הדירה מרוהטת? מה זה ידרוש ממכם?

נכון להיום, רוב הדירות בישראל לא מרוהטות, תוכלו למצוא דירות מרוהטות אך תמיד יהיה צורך בהשלמות, אם הדירה מרוהטת לחלוטין היא נדירה יחסית…

אם הדירה "ערומה" מריהוט, תצטרכו לרכוש ריהוט, ריהוט עולה הרבה, כאן צריך לבחון, מה צריכה להיות איכות הריהוט, האם הריהוט הולך לעבור איתכם יחד בסופו של דבר או לא? אם אתם יודעים שאתם רוצים לרכוש רהיטים שילוו אתכם בהמשך בדקו שהמוצר יהיה קל להעברה, לא להשקיע בריהוט יוקרתי ומותאם אישית, ריהוט סטנדרטי יכנס לכם גם לדירות הבאות, אבל ריהוט שגודלו הותאם אישית לקיר ספציפי בדירה? זוהי השקעה מיותרת, שימו לב לזה.

ראינו כי מעבר לדירה עצמאית הוא צעד הדורש התארגנות והכנה מראש. כדאי לסכם מראש את עלות ההוצאות הנלוות וכך לבדוק עד כמה הצעד מתאים לתא הכלכלי שלכם. גם אם מאוד רציתם דירה משופצת ומשוכללת, אם התקציב לא מתאים, אל תירו לעצמכם ברגליים. מה שלא מתאים לכם אל תעשו. זה לא חוכמה לקפוץ על הוצאות גדולות בטענה שהמשכורת אמורה לעלות או נראה מה יהיה בהמשך וכו'. התנהלו בחוכמה, החיים הם שלכם, איך אומרים? אין זמן לטעויות…

השאירו פרטים ונחזור אלכם
פרטיך ישמשו לצורך קבלת הצעת מחיר, בכפוף לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות של האתר

חולמים לקנות דירה חדשה מקבלן? מרתיעה אתכם עליית מדד תשומות הבניה?

למה בחורף מוציאים יותר כסף?

מדד המחירים לצרכן מטפס ומטפס ומחירי הדירות יחד איתו

מה קודם למה, חיסכון או החזר הלוואה?

מרוויחים כסף ולא רואים את הרווח? איך מתגברים על החורים באצבעות?

מתכוננים לרכוש מוצרי חשמל? רכשו לפני עלייה נוספת במדד המחירים לצרכן!

תודה שיצרת קשר עם המפתח לכלכלת משפחה

נחזור אליך בהקדם

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: